Idag går säkerheten först

6 Feb

Adrian ska lämnas ensam på förskolan idag – för första gången.

Och idag är det absolut viktigaste att de har koll på honom. Har koll på att han inte klättrar upp på några höga bord, och koll på att han inte äter från de andra barnens tallrikar (att vara extremt glupsk och mjölkallergiker kan få dåliga konsekvenser).

Att de inte har några normkritiska böcker, att de inte tvättar händerna på barnen före maten, att de sitter ner när de sjunger ”huvud, axlar, knä och tå” och sjunger kortversioner av alla sånger, att de knappt dokumenterar barnens verksamhet under dagarna, att flera i personalen helt saknar utbildning, att de inte går ut med barnen varje dag… Ja, det får väl kvitta. Idag i alla fall.

För idag vill jag bara att min älskade lille puff ska ha en bra dag och att någon ser efter honom, helst varje minut.

image

7 svar to “Idag går säkerheten först”

  1. Hanna februari 6, 2013 den 7:33 f m #

    Det kommer säkert gå bra 🙂 Men är du nöjd med förksolan?

    • SannaMac februari 6, 2013 den 10:05 f m #

      Tyvärr är vi inte särskilt nöjda. Alla minus som jag räknade upp i inlägget gör att det på sikt inte känns som en förskola som vi vill ha vårt barn i. Men, vi hoppas såklart att det kommer bli bättre med tiden, för det är inte roligt att behöva skola in honom någon annanstans när han precis lärt känna det här stället.

  2. annika sandberg februari 6, 2013 den 5:11 e m #

    Låter som ni skall flytta honom snarast möjligt om det finns bättre förskola i närheten !!!
    Under all kritik vad jag förstår!

  3. Kakan | Krumelur-MurmelDjur februari 6, 2013 den 6:29 e m #

    Vilken mysig blogg! 🙂

    Det här med dagis är så otroligt svårt.
    Vårat första dagis kändes bra, men efter ca 6 månader blev bristerna allt mer påtagliga vilket sån tur var gjorde att vi bytte. Till dagiset brevid. Lite komiskt men.
    Nu är vi mycket nöjdare! Jag tror också att jag själv växte lite i och med bytet vilket gjorde att jag på det nya dagiset var med framåt och mera på om hur jag ville att det skulle vara utformat osv. Kanske kommer du kunna förändra deras rutiner osv?

    • SannaMac februari 6, 2013 den 6:57 e m #

      Tack!
      Ja, vi är redan väldigt på med frågor för att få koll på hur de faktiskt jobbar när vi inte är där och kommer att ligga på rätt hårt med vissa saker. Vi står även kvar i kön till de förskolor vi faktiskt önskade.

      • Kakan | Krumelur-MurmelDjur februari 7, 2013 den 10:50 f m #

        Ja det är ju perfekt! Man måste våga!! Okej då är det bara hoppas ni får en plats så snart som möjligt!!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ordbajsarproblem « mina Sanna ord - februari 21, 2013

    […] här inlägget var ju kort, och det här. Jag kanske ska skapa menyer i headen med ”korta” och ”långa” inlägg? […]

Kommentera

