En helt vanlig mama-morgon

9 Feb

image

image

image

Igår pratade jag med mina elever om mod och om drömmar utifrån en jättebra liten film jag hittade sådär i sista stund. Även jag blev inspirerad av 13-åringarna i filmen, som så beslutsamt kämpade för att uppnå sina mål att bli filmskapare respektive stand up-komiker. Och jag kände mig pyttelitegrann som en dålig lärare när jag själv inte kunde säga, på härligt superinspirerande superpedagogvis, att jo men visst har jag uppnått mina drömmar här i livet!

”Va? Är det inte din dröm att vara lärare???”

Tänk va, 5,5 års utbildning, fast jobb på stabil skola, gift med världens bästa fru, ett litet mirakulöst gulligt barn, förstahandstrea på rätt sida av stan… Och jag kunde inte bjussa dem på lite hopp om att om sisådär 15 år, då kommer ni, precis som jag, ha uppnått era mål!

Men de kanske kommer vara modigare än jag? Inte ta den safa (sejfa?) vägen, utan faktiskt satsa på sina drömmar.

Hur ska jag hinna nu liksom? Visst, klockan är inte ens sju, och jag sitter redan och skriver självcentrerade blogginlägg – så den aspekten av att ha barn (de tidiga morgnarna) borde ju kunna främja någon form av framgång.

Så, medan Adrian en tredjedelstittar på Barnkanalen, en tredjedelsleker med sina djur och en tredjedelsmyser med mig/doppar sina nappar i mitt kaffe för lite extra taste, så ägnar jag mig åt det här:

image

Bloggstatistik! Vad hände för tre dagar sedan, och hur hamnar jag på rätt spår igen? Steg 1: Byta utseende på bloggen, så att även personer med nedsatt syn/alla människor över typ 30 ska kunna ta del av min klokhet. I normkritikens namn är väl det det minsta man kan begära.

Det här med att bli skådespelare är ju rätt kört för min del, men målet, eller drömmen, att skriva något som folk läser… Det borde jag väl fortfarande kunna jobba lite för?

Efter att jag gjort ett tappert försök att sanera saccosäcken, tyvärr med luddigt tygomslag, från bajs.

2 svar to “En helt vanlig mama-morgon”

  1. Annika Wallroth februari 9, 2013 den 8:24 f m #

    Nu har du ju uppåt 500 läsare av din blogg! Det är inte illa! Jsg tucker att den är bådr välskriven och tänkvärd!

    • SannaMac februari 9, 2013 den 10:03 f m #

      Tack!! Ja för att bara ha hållit på knappt två veckor så 😉

Kommentera

