Det blev en debattartikel – yes!

21 Feb

Skickade min välskrivna (om jag får säga det själv) protest mot Moderaternas förslag om på tok för tidiga betyg och lärares arbetsbörda till Skolvärlden, Lärarnas Riksförbunds tidning – och idag fick jag veta att den publicerats på webben:

Tidiga betyg tar tid och gynnar få.

Heja mig!

image

På tal om korta blogginlägg… Hade ett längre på g idag också faktiskt, men nu känner jag att jag har spammat er nog, så det får vänta till i morgon. Spännande!

6 svar to “Det blev en debattartikel – yes!”

  1. Mormor februari 21, 2013 den 9:24 e m #

    Duktiga sötnosen!

  2. klalin februari 21, 2013 den 10:10 e m #

    Grattis, och, ja det var ett bra inlägg på en webbsida där man annars oftast får se Björklund berömma sig över ditt eller datt. Någon har förklarat för mig att det är en lärarfacklig webbplats. Jag kanske ska börja tro på dem som påstår det.

    • SannaMac februari 22, 2013 den 6:11 f m #

      Tack för det! Jovisst är det en lärarfacklig webbplats (och papperstidning). Själv brukar jag bläddra i den när jag hinner och tycker nog att den överlag brukar vara vettig. Ska besöka webbplatsen lite oftare – kanske hittar mer att förfaras över/debattera om 🙂

Trackbacks/Pingbacks

  1. Läraryrket när det är som bäst | mina Sanna ord - mars 7, 2013

    […] ibland, när man dränks i administrativt arbete och andra måsten (som jag bl.a. skrev om här och här). Det gäller att dels lära sig prioritera, men även att stanna upp  ibland och iaktta alla de […]

  2. Två månader – då kör vi en snabbrepris | mina Sanna ord - mars 28, 2013

    […] 105 stycken mer eller mindre briljanta blogginlägg, och ett av dem har till och med blivit debattartikel. Så, ja, jag känner mig mer än nöjd […]

  3. Ökad kontroll ger inte förbättrade resultat | mina Sanna ord - maj 3, 2013

    […] detta tillkommer att vi numera ska sätta betyg från årskurs 6. Som jag har skrivit tidigare så tar betygsättning tid. Med det förra systemet hade jag haft 60 betyg att sätta nu till sommaren – nu blir det 130 […]

Kommentera

