Att äta lösgodis är som att föda barn?

23 Feb

Detta ska jag kalasa på ikväll till Melodifestivalen:

image

För bara en vecka sedan åt jag en himlans massa lösgodis just, och under natten blev jag magsjuk. Då tänkte jag: Aldrig mer lösgodis.

Tänk vad hjärnan glömmer fort. Det är precis som med graviditet och barnafödande och det första skälvande året som förälder – man glömmer. Nu 1,5 år sedan förlossning, mitt i Adrians första trotsperiod – då tänker jag: Så himla skönt det var att ha en liten bebis! För att inte tala om innan han föddes, ojojoj, så skönt jag hade det då, som gravid. Och föda barn – var det så hemskt egentligen?

Efter förlossningen sa jag till min fru:
Jag tänker aldrig, aldrig göra om det här. Om jag någon gång skulle säga till dig att jag kan tänka mig att föda ett barn till – påminn mig om det. Jag vill aldrig mer föda barn.

Att vara magsjuk är nog trots allt inte lika hemskt som att föda ut en stor unge genom ett litet hål. Därför tänker jag helt utan skrupler äta lösgodis i afton. 
Living on the edge…

(Jag har förstås redan glömt vilka dåliga bidrag som gick vidare i förra veckans melodifestival och känner mig därmed lika pepp som vanligt!)

Ett svar to “Att äta lösgodis är som att föda barn?”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Antiklimax? | mina Sanna ord - mars 8, 2013

    […] Undrar till exempel om personen som sökte på nedanstående blev nöjd med mitt ”väl underbyggda” blajsvar om lösgodis och graviditet: […]

Kommentera

