Om du vill gilla mig…

25 Feb

…så finns jag, eller snarare min blogg, numera på facebook. Värsta grejen! Alla vill inte bli jagade via mail, alla vill inte signa upp på bloglovin – men alla vill läsa min blogg och alla har facebook (jo?), så atteee… Varför tveka?

Mina Sanna Ord heter sidan.

image

Välkommen!

Ps. Jag gillar gärna dig också, om du har en bra blogg eller liknande. Bjud in mig!

3 svar to “Om du vill gilla mig…”

  1. Sara Brännholm februari 26, 2013 den 7:19 e m #

    Du får gärna gilla mig med (ja jag gillar dig ;))
    För nu har jag gjort en sida till Schmenus också 😀

  2. Karin mars 26, 2014 den 12:46 e m #

    Heja!
    Den här såg jag häromdagen.
    The 3 most destructive words you can say to your son:
    http://themotherlist.com/the-mask-you-live-in/
    Sen MÅSTE jag säga att ETT skäl till att man halkar in på att köpa tjejkläder till en flicka är att det ÄR så uppdelat i affärerna. Med ofta ganska utrerade kläder på båda håll.
    (Polarn och Pyret har neutrala kläder men de passar oftast inte riktigt min budget.)
    Kunde det inte räcka med uppdelning efter storlek? Barn- resp vuxenavdelning, helst med stora storlekar för stora barn och extra små OCH extra stora storlekar för små vuxna?
    Jag försöker (observera: försöker) uppmuntra mina barn att vara sig själva och strunta i vad andra tycker, och att vara toleranta, men sen kommer dagisbarnet hem och har lärt sig att pojkar/män har snopp och flickor/kvinnor snippa – och det stämmer ju i de flesta fall – vilket förstås resulterar i kanske lite för avancerade diskussioner om homosexualitet, transsexualitet, androgenokänslighet, XXY, XYY osv. Och skolbarnet (som ju genomgått dessa diskussioner för länge sen och flera gånger) kommer hem till MIG – en gammal faghag!!! – och säger att homosexualitet är äckligt!!! Vad har hon fått det ifrån? Inte mig! Och så vidtar nya diskussioner.
    Man gör ju sitt bästa för att uppfostra barnen till tolerans, men tyvärr är man inte den enda som ger dem input. Det är andra barn, andra vuxna, samhället i allmänhet, det är reklam, det är leksaksföretag, det är…ingen hejd på’t.
    Men det är väl bara att kavla upp ärmarna och fortsätta.

Kommentera

