Nu klättrar vi på väggarna

1 Mar

Fredag. Oftast ett enbart positivt påfund, men såhär efter en veckas ledighet, som bara susade förbi innan jag hann blinka, så känns det inte så muntert. Jobbhjärnan måste sättas igång så smått, det är oundvikligt – och hur gulliga de där eleverna än är, så kommer jag inte ifrån att jag skulle behöva lite mer lov. Jäkla gnälliga lärare!

Idag har jag Adrian hemma, tänkte det kunde vara trevligt med lite fredagsmys hela dagen. Dessutom härjar kräksjukan fortfarande på förskolan, och det undviks förstås gärna. En tredje magsjuka i år och jag är rökt (ja, jag tänker mest på mig själv – ego).

Klockan är halv nio och vi har redan hunnit med frukost, sanering av matstol från bajs (det är nya innegrejen, ”bajsa utanför i tripp trapp”), läsning av sju halva böcker, hopp i soffa, lite gnäll, lite mys, lite spislek/mata mamma samt förstås titta två varv på Teletubbies-filmen.

Och frågan lyder: Vad fylla denna dag med?

Jag är ingen pysselmamma – och förresten är Adrian än så länge inget pysselbarn, eftersom han sitter still max tre minuter i stöten. Jag vet inte vilken sorts mamma jag är, förresten, mest en sådan som behöver träna på att tagga ner och ”njuta” lite tror jag. Och en sådan som just idag måste tänka bort att måndagen närmar sig – det är trots allt tre dygn kvar.

image

image

Har nog lite lätt bloggtorka också, därav detta extremsvenniga inlägg som jag ändå kände behov av att publicera. ”Glöm mig inte!!”, liksom. Ni får hålla till godo med all tidigare finlitteratur idag, så får vi se om jag orkar klämma ur mig något matnyttigt framåt kvällen.

Kommentera

