Tillbaka till verkligheten

4 Mar

Nu är det förstås så att var och en själv måste definiera vad som utgör den egna ”verkligheten”, om det är jobbet, tiden med familjen, allt som rör fritiden eller bara hela rasket – livet, helt enkelt. För egen del försöker jag verkligen fokusera på ledigheten, tiden utanför jobbet – men visst är det svårt ibland, när jobbet upptar så vansinnigt mycket tid och energi.

Det har varit ett otroligt skönt sportlov, mycket tid både för mig själv – vila, träning, reflektion, skrivande – och med familjen, inklusive träffa vänner, gosa med ny bebis, gå på lekland och bara vara. Till och med Adrian har börjat uppskatta det där bara varandet (något som till stor del, i hans värld, hänger ihop med att ”se på Teletubbies i saccosäck alternativt i mammors famn” – han tycks ha ärvt min förmåga att bli tokbesatt av vissa filmer, för Teletubbies har nu gått i bakgrunden hela helgen, eller ja, veckan).

Nu är jag hur som helst på väg till jobbet igen. Och det är inte särskilt synd om mig, för om fyra veckor är det lov igen. Klar fördel med vårterminen! Nu gäller det bara att fylla dessa fyra veckor med massa bra, tja, rättning och genomförande av ännu fler nationella prov till exempel.

…och ni som har saknat ”lärare och skolan”-inlägg under den senaste dryga veckan – ni kan med spänning se fram emot vilka fantastiska iakttagelser och texter mina fyra kommande arbetsveckor kommer ge upphov till. Håll i er!

Ett svar to “Tillbaka till verkligheten”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Två månader – då kör vi en snabbrepris | mina Sanna ord - mars 28, 2013

    […] Tillbaka till verkligheten Mer sånt! Jag vet inte riktigt var jag ska börja […]

Kommentera

