En bra start på dagen?

7 Mar

Det är så mycket jag vill hinna med under min timmes resväg till jobbet – läsa tidning, bara hänga, prata med kollega, blogga… Men idag tänkte jag börja läsa en bok, och ingen mindre än den här:

image

…på tal om det jag skrev om i helgen, till exempel här och här. Och vi får väl se exakt hur arg jag blir. Eller om jag blir ledsen. Eller rentav helt tom.

2 svar to “En bra start på dagen?”

  1. Peter mars 7, 2013 den 12:35 e m #

    Maria Sveland gillar inte de som inte gillar feminism.
    Personliga påhopp/hot är alltid fel. Däremot tycker jag givetvis inte att det är fel att feminismen som sådan ifrågasätts och diskuteras som vi gör med andra ämnen i debatten. Och här tycker jag att Maria Sveland rör sig också. Jag är säker på att hon är uppfylld av feminismens ideologi och ser den som självklar men det betyder inte att de män eller kvinnor som har en annan åsikt ingår i nån sorts grupp med syfte att förtala och svartmåla. De kanske bara tycker annorlunda.

    • SannaM mars 7, 2013 den 1:08 e m #

      Jag håller med dig om att alla ideologier och uppfattningar kan och bör tas upp för diskussion, även feminismen. Överlag finns (antar och hoppas jag) samma strävan hos de flesta av oss att nå en rättvis och trygg värld för alla – men vi kan ha olika åsikter om HUR vi ska nå dit. En förutsättning för en vettig debatt som når någonstans är ju dock att man pratar om samma sak, och att den som kritiserar t.ex. feminismen vet vad feminismen innebär (eller är öppen för att få veta vad den innebär av någon som vet).

      Jag har precis börjat läsa Svelands bok, har hittills ett bra intryck av den – tycker den känns saklig, konkret och balanserad.

Kommentera

