Jag vet inte riktigt var jag ska börja

11 Mar

Vilken helg det har varit!

Jag påbörjade tre nya blogginlägg det första jag gjorde i morse. Känner mig fullspäckad med viktiga och inspirerande ämnen efter helgens intryck.

Internationella kvinnodagen i fredags och alla debatter som väckts där. Lördagen med Melodifestivalen, den manligaste i mannaminne (höhö), vilket också belystes både i tidningar, på sociala nätverk och under själva showen. Samtidigt pågick Grävgalan i Göteborg, där Maria Sveland placerades i en paneldebatt där hon hätskt ifrågasattes på ett icke-konstruktivt sett – en debatt som slutade med att Janne Josefsson blev kallad ”gubbslem” och feminismen liknades vid fascism.

Puh.

Som om detta inte vore nog har jag själv haft diskussioner med olika personer om huruvida surrogatmödraskap kan liknas vid prostitution (se här), och om humor och skämt på mäns bekostnad skulle kunna ses som förtryck. Igår var jag dessutom först på en träff för regnbågsfamiljer på Rfsl Stockholm och sedan såg jag ”Scum-manifestet” med en lysande Andrea Edwards på Stadsteatern, inklusive efterföljande middag och superduperintressanta genusdiskussioner med min bästa vän.

Jag vet liksom inte var jag ska börja!

Mitt i denna extrema tankeverksamhet har jag just kommit till jobbet, där jag under dagen ska fortsätta inspirera elever att älska grammatik, och i eftermiddag ska mitt barn vägas, mätas och vaccineras på BVC. Dagen började för övrigt klockan 04.48 när Adrian vaknade, piggare och gladare och mer energisk än någonsin förr.

Varför har inte veckan fler dagar? Eller dygnet fler timmar? Och varför vill jag så mycket hela tiden?

Ett svar to “Jag vet inte riktigt var jag ska börja”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Två månader – då kör vi en snabbrepris | mina Sanna ord - mars 28, 2013

    […] Tillbaka till verkligheten Mer sånt! Jag vet inte riktigt var jag ska börja […]

Kommentera

