En egolista

20 Mar

Något som ger mig lite så kallad bloggångest ibland är att jag helst vill skriva så otroligt bra och kloka och viktiga inlägg varje dag. Förändra världen sju gånger i veckan, liksom. Samtidigt som jag tänker att jag för sjutton måste skapa lite balans och skriva lättsamma grejer ibland. Fiskpinnebloggar, modebloggar och bloggar som påminner om facebookuppdateringar tycker jag är så vansinnigt ointressanta, men visst måste jag väl bjuda litegrann på bara mig själv också, i egen hög person, så att säga? Ja, utöver mina åsikter och fantastiskt välformulerade inlägg om världen, samhället, skolan, livet. Ni fattar.

Här kommer därför en ny sida av Sanna.

Jag hittade en lite annorlunda egolista hos Hanapee och blev genast förtjust i den – så därför kommer den här, ifylld av moi förstås:

10 saker jag tycker om:
min underbara, busiga sötnos till unge
min fantastiska, kloka, omtänksamma, snygga fru
choklad
träna skiten ur mig själv
språk – SKRIVA!
diskutera normkritik och likabehandling
umgås med människor jag gillar
att hålla på med kreativa saker i kreativa miljöer (obs! inte pyssla eller kladda dock, utan snarare ord, text, teater, musik osv.)
att undervisa
Law & Order – Special Victims Unit (Mariska Hargitay)

9 saker jag tycker mindre om:
fööör tidiga morgnar (vilket jag utsätts varje dag)
ost (tycker verkligen inte om – särskilt inte om det smakar ost)
icke-konstruktiva diskussioner
ändrade planer
stress
gå till tandläkaren (livrädd)
att vara gravid
att kräkas (VÄRST)
smileys och talspråk och överdriven användning av punker i texter

8 bloggar jag läser
Lady Dahmer
Schmenus
Stökboet
Blogghen
Sara Lövestam
Arsinoe
Ett tigerliv
Bloggkommentatorerna
…var de jag kom på i stunden

7 saker jag vill göra i framtiden:
skriva en roman
spela teater igen
bo i ett litet radhus med liten trädgård
kunna ägna mer tid åt familj + kreativa saker + mig själv = livet, helt enkelt
förändra världen
få i alla fall ett barn till
lugna ner mig och bli mer tillfreds med hur jag har det nu

6 saker jag är rädd för:
att det ska hända min familj något
gå till tandläkaren
kräkas
att Sverigedemokraterna ska växa sig större och att samhället överlag ska barka åt skogen
att bli bortglömd
hundar (och de flesta andra djur)

5 platser jag tycker om att vara på:
i sängen/tv-soffan
i Tyskland
i spinningsalen
varma, somriga, (lagom) soliga platser
var som helst, bara jag är med min familj/är ledig

4 ord som beskriver mig:
engagerad
klok
social
effektiv (hetsig?)

3 saker jag ser fram emot:
påsklovet!!
sommarlovet!!
= mer tid med min fru, mitt barn och (förhoppningsvis) med mina vänner

2 bra filmer:
(Aaah, ångest – två filmer bara? Nu får jag hjärnstillestånd. Okej, vi tänker ”högt och lågt”.)
Timmarna
Fyra år till

1 bra låt:
”Jimmy Dean” med Troll = den första låten jag fick på LP = min första favoritlåt. Vi kör på den. Dessutom dansar de ju så bra.

5 svar to “En egolista”

  1. Helena mars 21, 2013 den 8:45 f m #

    Den lånar jag! Och: Jimmy Dean! Jag känner mig lite gammal när jag inser vilket år låten är ifrån, men den vägs upp av det stora leendet jag hade på läpparna under hela låten 🙂

  2. Maax mars 21, 2013 den 6:34 e m #

    Även jag tar mig friheten att sno denna egolista, eftersom jag liter av lättare bloggidétorka. Tack!

Trackbacks/Pingbacks

  1. För att jag är så vansinnigt intressant | mina Sanna ord - september 22, 2013

    […] jag inte vill vara sämre härmar jag henne. Det var dessutom otroligt länge sedan jag publicerade en egolista här i […]

Kommentera

