Två månader – då kör vi en snabbrepris

28 Mar

Idag firar min blogg två månader – hipp hipp hurraaaa! Jag närmar mig 18 000 sidvisningar, vilket inte på långa vägar snuddar vid en bloggare som t.ex. Hanapee som häromdagen berättade att hon har 90 000 sidvisningar i veckan. Kära nån, då känner man sig rätt liten. Men ändå. Jag har lyckats författa en hel del text på dessa två månader – närmare bestämt 105 stycken mer eller mindre briljanta blogginlägg, och ett av dem har till och med blivit debattartikel. Så, ja, jag känner mig mer än nöjd faktiskt.

Eftersom jag är en sån där person som gillar att studera viss statistik och som gärna ser samma film fjorton gånger, läser samma bok åtminstone två gånger och som inte gillar att saker ”försvinner” överlag, så tänkte jag köra en liten sammanfattning av vad som hittills publicerats i den här bloggen. En liten snabbrepris, kan vi kalla det, eftersom jag även under hela mitt liv har haft en enorm förkärlek för just snabbrepriser (det är då man sjunger med till alla låtar och försöker härma dansstegen, ni vet?).

Då kör vi igång…

Mest lästa inläggen:

Mitt barn är inget utställningsobjekt
Nej, vi är inte systrar – vi är gifta
På tal om det här med kön…

Minst lästa (eller med mina elevers ord: de mest mobbade) inläggen:

Tillbaka till verkligheten
Mer sånt!
Jag vet inte riktigt var jag ska börja

Analys so far: Kön, genus och heteronorm engagerar. Allmänt blaj, som jag dessutom inte länkat på facebook, går fetbort. Lägg av med det, helt enkelt.

Mest kommenterade:

Ett litet ord kan göra så mycket
Att köna leder inte direkt till någon förändring
Vem har tolkningsföreträde i debatten?

Analys: Återigen – kön går hem. Jag bär med mig denna insikt även fortsättningsvis… som om jag inte redan hade förstått detta.

Mest otippade sökorden som lett till min blogg:

kräksjuka lösgodis
befrukta min fru!
är han muslim han jonas hassen khemiri
statistik rakat kön
väl nog ju grammatik
lesbisk på jakt

Andra vanliga förekommande sökord som lett till min blogg:

minasannaord (score!)
gubbslem
maria sveland
janne josefsson
heteronormen, lesbisk, bögsex, jämställdhet… och liknande.

Analys: Folk googlar verkligen på skojiga saker! Och det här med att blogga om Sveland och Josefsson var helt uppenbart ett smart drag. Undrar vem jag ska blogga om härnäst?

Och i övrigt så, ja, då kör vi väl på i två månader till?

4 svar to “Två månader – då kör vi en snabbrepris”

  1. Helena mars 28, 2013 den 11:47 f m #

    Grattis på tvåmånadersdagen! Och om du är liten så är jag mikroskopisk 😉 Fortsätt som du gör, jag ser fram emot minst två månader till!

    • SannaM mars 28, 2013 den 12:16 e m #

      Tackar tackar! Och japp, jag ska kämpa på 🙂 Just nu har jag så många textidéer så det hopar sig i skallen, samtidigt som rättningshögarna här på jobbet är så enorma att jag verkligen borde prioritera dem först…

      • Helena mars 28, 2013 den 1:12 e m #

        Jag har också ett gäng idéer i huvudet, men dels har jag en massa jobb för tillfället, dels har jag drabbats av svårartad prestationsångest som gör att allt jag tänker att jag ska skriva eller försöker skriva låter som ointressant dravel… Jag jobbar på det.

      • SannaM mars 28, 2013 den 6:26 e m #

        Den där prestationsångesten känns igen. Jag vill ibland bara skriva ett lite lättsamt inlägg, men så fort jag gör det känns det ointressant. Och om jag istället skriver tre långa djupare inlägg på rad får jag ångest för det. Haha, sunt?

Kommentera

