Twitter är nog bra för mig

5 Apr

Jag är en ordbajsare. Och ju tröttare jag är och ju mer tidspress jag har, desto längre blir texterna. Helst skulle jag vilja skriva artikelserier, handböcker, läromedel och uppsatser på heltid… För hur ska alla ord och alla tankar få plats annars? Ni som läser den här bloggen orkar väl dessutom inte med hur långa inlägg som helst, och mitt liv tillåter inte heller att jag skriver hur länge och långt som helst.

Därför tror jag att twitter blir en bra skola för mig. Lyckas få ner sina smartaste tankar på 140 tecken, det är grejer det. Skrivandets hårda skola!

Fast… Problemet är att det gärna blir såhär:

image

image

twitter
Well… Jag ska försöka bättra mig. Och jag ska inte twittra ihjäl mig eller någon annan heller, lika lite som jag ska blogga ihjäl den här fredagen. Har 30 minuters tunnelbanefärd framför mig = egen tid = möjlighet att blogga/twittra/facebooka MEN också möjlighet att läsa bok, läsa nyheter, bara göra ingenting.

Det där sistnämnda är jag sjukt dålig på.

2 svar to “Twitter är nog bra för mig”

  1. Helena april 5, 2013 den 7:44 e m #

    Haha, skärp dig, människa! 😉 Jag läste en intervju med Jonas Gardell där han sa att han hade satt upp regler för sitt twittrande, typ inga förkortningar och det måste vara riktiga meningar. Det kanske kan vara något?

    På den tiden jag pendlade sov jag på tåget på morgonen (efter att jag läst tidningen) och på vägen hem läste jag oftast. För mig var det en återhämtningsstund. Om det inte var förseningar, förstås…

    • SannaM april 5, 2013 den 7:54 e m #

      Faktiskt! Bra grej (och typiskt sånt som skulle kunna stiga mig åt huvudet, haha). Men jo, jag är lite trött på att förlora mig i långa resonemang just nu… Påbörjade tre utkast idag som jag till slut inte fattade vad jag hade för syfte med.

      Passade för övrigt på att läsa på t-banan, ”Hatet” = inte avkopplande utan bara deprimerande, typiskt 😉

Kommentera

