Regnbågsträff

7 Apr

Förra gången vi var på träff för regnbågsfamiljer hade Adrian rosa kläder på sig. Då trodde folk han var tjej. Idag ser outfiten ut såhär:

image

Vad tror ni, kommer någon gissa ”fel” idag?

För övrigt var det otroligt svårt att alls ta oss iväg idag, eller rättare sagt: att ta oss till tunnelbanestationen. Adrian har verkligen upptäckt tjusningen med utomhuslek och det här med vagnåkning är inte direkt någon favorit. Inte så konstigt det – att äntligen kunna springa obehindrat efter flera månader av försvårande omständigheter i form av snö- och istäckt mark måste förstås vara hur härligt som helst för en liten unge med enormt mycket spring i benen.

image

image

image

image

image

…till slut lyckades jag dock fånga in honom, och som den ”goda mor” jag är mutade jag naturligtvis med kakor:

image

6 svar to “Regnbågsträff”

  1. Morbror Carl april 8, 2013 den 8:33 f m #

    Haha! Det samtidiga telefonsamtalet med mig bidrog säkert till dina svårigheter.. Tur att vi la på då.

    När du ändå är inne på det här med ”outfit”, kan det ändå inte möjligens möjligen vara dags att överväga att börja fundera på att ta ställning till om Adrian ska få träffa en frisör vid något tillfälle i sitt unga liv? (Sanna vill för er som inte vet gärna att Adrian ser ut som ett mysigt litet troll med ett hår som är växer som bara den, åt alla håll). Kanske 2013 rentav är året då det sker?! Eller ska han, som hans andra mamma förtjänstfullt påpekade, se ut som Mowgli eller Ungen som växte upp med vargar i några år till? Mowgli har iofs en tjock och välansad kalufs, men namnet fäster liksom… 😉

    Man kan ha långt och styrsel på det samtdigt, så kanske en varsam genomgång, hårstrå för hårstrå, givetvis under mamma Sannas stränga överinseende (så som anstår en tyskalärarinna). Bara jämna av topparna på de mest slitna delarna liksom? Och istället låta de mer viabla delarna av håret frodas ordentligt inför våren och sommaren?! Han känner sig säkert ännu friare och mer nöjd med sin lilla tillvaro efteråt.

    Morbror Carl har själv tänkt sig ett besök till frissan i veckan, så kanske man kunde komba då, för att visa hur det funkar? Morbror betalar naturligtvis och hör sig även för så att bångstyriga barn inte är ett problem för hantverkaren.

    Eller har jag just lagt en god stund på att försöka sälja is till en inuit, och case är dismissed utan att detta ämne vill vetas av igen?

    F ö var det ju kul att du provade med rosa kläder, men jag (m fl) är fortsatt… skeptisk. Tycker mormor Stinas retoriska fråga har viss bäring här; ”Skulle ni själva ta på er en rosa overall??” Och till och med de andra regnbågsfamiljarna fick huvudbry. Hehe, vilken liten ironi! En tankeställare eller en uppfordran att jobba vidare på din mission?

  2. presens april 8, 2013 den 10:18 f m #

    Snyggt raderat. 😉

    Jag blir alltid lite…besviken när jag/mitt barn får såna kommentarer på regnbågs-ÖF. I min värld är liksom flator lite smartare, lite mer medvetna, lite mer analytiska och ganska mycket mer öppensinnade än medelsvensson. Varje gång den bilden punkteras blir jag lika ledsen och förvånad.

    • SannaM april 8, 2013 den 10:42 f m #

      Ja, precis, att vara hbt (eller, ja, hb) innebär inte per automatik genusmedveten och/eller normkritisk, även om jag gärna inbillar mig det också…

      Förresten, ”raderat” – kanske är jag korkad men vad menar du? 🙂

      • presens april 9, 2013 den 9:54 f m #

        Det är inte du som är korkad, det är jag som måste lära mig att inte försöka läsa och kommentera i flera bloggar samtidigt.

      • SannaM april 9, 2013 den 9:54 f m #

        Haha okej. Men jag har säkert raderat något snyggt också fast jag inte riktigt vet vad?!

  3. Helena april 8, 2013 den 1:13 e m #

    Ah, kakor, det är bra grejer för att få de små liven att sitta still ett par sekunder 😉 I Coop-affären där vi brukar handla har de ett bageri i ena hörnet och där brukar barnen få smaka kakor. Gissa om det är ett evigt tjat om dessa kakor när vi är och handlar? Nuförtiden håller hon sig dock hyfsat lugn tills efter att vi tagit oss igenom mjölkkylen, för hon vet att det är kört på kakfronten innan dess 😀

Kommentera

