Det lesbiska svenssonmammalivet

11 Apr

image

Nej okej, detta inlägg har absolut ingenting med att vara lesbisk att göra egentligen, för det lesbiska svenssonmammalivet är precis som vilket svenssonmammaliv som helst. Tyvärr. Hade varit festligt om vi hela dagarna gick omkring med en extra glow och en häftig känsla av att vara lite coolare, lite bättre, lite spexigare, hade lite mer tid, ork, lust och så vidare. Men nä, allting känns bara alldeles jättevanligt och fullständigt normalt (tror jag, har inget att jämföra med i och för sig).

En bild säger väl mer än tusen ord, enligt den gamla klyschan och jo, bilden här ovan tycker jag är rätt talande. Livet, liksom. Mammalivet. Svenssonlivet. Det lesbiska livet? Okej, jag släpper det nu. 

Idag: Samverkansmöte på jobbet, det vill säga ytterligare en timme sen hem, stanna till på centralen och köpa hämtmacka, komma hem efter ”bara” 11 timmar hemifrån (en kort dag, alltså), avlösa mormor, barnet vill bada NU och jag vill äta NU = inget annat att göra än att äta i badrummet, eftersom en vild 1,5-åring definitivt icke lämnas ensam i lättvält badbalja. Multitasking, slå två flugor i en smäll eller vad vi nu ska kalla det.

Och naturligtvis tog läggningen ikväll fyrtiofem minuter istället för femton och naturligtvis råkade jag kika in på twitter och fastna en sväng i #skolchatt och naturligtvis sitter jag nu här och BLOGGAR fast jag egentligen verkligen borde bedöma lite fler elevtexter än de 34 jag redan har bedömt idag. För mitt i allt detta härliga kaos som kallas livet så har jag – naturligtvis – börjat känna ett visst mått av bloggångest de senaste dagarna. Inte ångest för att blogga, utan ångest för att det tar tid att blogga, och för att det tar tid att få folk att läsa det jag bloggar om. Ja, ni vet, självkänslan och storhetsvansinnet, att göra något ordentligt och allt det där. När jag är trött och har mycket tar allt så mycket längre tid, och dessutom börjar jag då överanalysera allt jag skriver, de ämnen jag väljer, hur jag formulerar mig… Hopplöst.

”Du behöver inte skriva varje dag!” sa min mamma idag.

Nej. Jag vet. Men jag vill ju.

Vi får se. Idag blev det visst tre inlägg (hoppsan), så nu befinner jag mig så att säga på plussidan. Men… jag tvivlar ändå på att ni slipper mig i morgon.

3 svar to “Det lesbiska svenssonmammalivet”

  1. monalisafranneby april 11, 2013 den 8:29 e m #

    Jag gillar alla dina ord i allafall. Och det blev ju ett sådant där populärt winwin-läge. Adrian badad, du mätt… Skön stol i badrummet bara så…

    • SannaM april 11, 2013 den 8:37 e m #

      Haha, ja det var toalettstolen 😀 Och vad bra att du gillar alla mina ord, det blir jag glad av!

  2. Helena april 12, 2013 den 7:21 f m #

    Jaha, då krossade du alla mina illusioner om att ni nog ändå lever ett lite coolare liv än oss vanliga tråkiga heterosar. Menar du att det även innebär att inte alla bögar går omkring i fjäderboa och sjunger schlager hela dagarna? Ååhh, min världsbild blev precis helt upp-och-ner! 😉

Kommentera

