Den ständiga jakten på könet – dagens sökord

18 Apr

Sedan tidigare vet ni förmodligen att jag är smått besatt av bloggstatistik. Jag försöker dra ner på missbruket, men några gånger om dagen tar jag mig en kik för att få se dels hur många som besökt bloggen under dagen, och dels för att spana in vilka sökord som senast lett till min blogg. Att folk söker på tokroliga saker fick ni läsa här, men en av de bästa hittills måste nog ändå vara denna:

image

Tänk om det var så enkelt va? Ja, och nu syftar jag inte på Blondinbellasökningarna som tagit fart idag efter nya härliga könsuttalanden från henne, utan på den tredje lilla sökfrasen. Tänk om biologin var så tydlig att flickbebisar gav ifrån sig besksmakshormon och pojkbebisar bjöd på sötsmakshormon till exempel. Då hade nog till och med jag lagt ner allt genusprat och slutat hävda att människor är olika inom könskategorierna… Kanske.

Eller syftade personen inte alls på en graviditet, utan menade bokstavligen ”kön i magen”. Coolt eller lite läskigt – det är frågan.

…och angående Blondinbella känner jag att jag borde kommentera det senaste även där. Könskvotering och annat. Vi får se, kanske i morgon? Och om ni inte orkar vänta på mitt (eventuella) inlägg i frågan, är nyfikna och helt har missat senaste nytt kan ni kika här eller här.

4 svar to “Den ständiga jakten på könet – dagens sökord”

  1. Sara Brännholm april 18, 2013 den 7:58 e m #

    hmmmm, besk smak i minnen vilket kön finns i magen var ju spännande…..

    • SannaM april 18, 2013 den 8:17 e m #

      Alltså jag googlade ju själv rätt tokiga saker när jag var gravid, kanske inte just om kön, men det var krämpor hit och dit. Denna gav mig dock en småläskig snuskfantasi också på något vis..?! Långsökt? Hoppas att personen fann något matnyttigt här.

  2. pelle april 20, 2013 den 11:57 f m #

    ”Jag tror personen menade att skriva ”beska uppstöttningar vilket kön har varit i munnen”. Felskrivningar, du vet!

    • SannaM april 20, 2013 den 4:16 e m #

      NATURLIGTVIS Pelle! Tack för din freudianska kompetens och din skarpa blick!

Kommentera

