Välbehövlig egoboost

22 Apr

Den här veckan började med en extremt tidig morgon och nu har jag hela dagen haft lektioner lektioner lektioner utan paus, förutom under lunchen, och därefter har jag suttit i fackmöte på Kommunhuset. Min hjärna känns som… bomull. Ihopkletad bomull. Tunnelseende och sus i öronen. Kort sagt: Puh.

Men. Så bläddrar jag igenom de kommentarer från vissa av er läsare som har trillat in under den gångna veckan och det är verkligen en riktig boost för energin och för självförtroendet. Både ni som är så kloka och lämnar välformulerade, smarta, tänkvärda kommentarer med spännande innehåll och nya eller fördjupade perspektiv, och så ni som dessutom har gett mina texter en massa lovord. Jag blir så glad, smickrad och lite… generad. Faktiskt. Jag som är en sån ”stå i centrum”-personlighet trodde inte jag skulle bli det. Men jojomensan (valde här omsorgsfullt mellan ”män” och ”mens” – och det senare kändes mest passande). Det känns lite som när jag fick MVG i SO i högstadiet för att jag, enligt läraren, var så ”allmänbildad” och jag bara väntade på att han skulle genomskåda mig, förstå att jag egentligen fejkade mina kunskaper och mina bidrag i diskussioner.

…fast mest av allt tar jag åt mig. Det är skitkul att så pass många läser och kommenterar och det känns så hoppfullt att det här samhället trots allt är fullt av vettiga människor som precis som jag vill jobba för en mer jämlik värld. Klyschigt och smörigt? Äsch då, det bjussar jag på.

Fortsätt läsa, fortsätt kommentera på samma braiga sätt och sprid gärna inlägg ni tycker är extra bra/viktiga/intressanta till fler som kan vara intresserade eller som kanske borde bli intresserade. Då blir jag ännu gladare, ännu mer generad och… får förmodligen ännu mer prestationsångest (smakar det så kostar det). I veckan har jag några inlägg som skulle behöva skrivas – ett par av dem har väntat i utkast hur länge som helst – men man vet ju aldrig vad som händer under veckan eller åt vilka håll inspirationen plötsligt far. Dygnet borde ha fler timmar och jag borde ha mer ork. Så är det verkligen.

Nu: Snart hemma. Snart…

Ps. Jag skulle vilja göra min blogg lite snyggare. Fixa med layout, bilder eller vad vet jag. Jag är verkligen inte duktig på sådant, så om någon har tips på hur jag skulle kunna göra eller vem jag skulle kunna vända mig till (utan att bli pank) vore det toppen!

4 svar to “Välbehövlig egoboost”

  1. Hanna april 22, 2013 den 7:05 e m #

    Hur många läsare har du? Och kan inte du berätta om hur du träffade din fru?

    • SannaM april 23, 2013 den 7:55 f m #

      Jag har ju inte jättemånga (eller, vad är många egentligen – har ingen aning om vad man kan räkna med efter knappt 3 månader som bloggare…) men kanske 200-350 unika besökare om dagen?

      Roligt med ämnesönskemål! Det kan jag absolut skriva om, inom snar framtid 🙂

  2. Lisa - MondoCane april 22, 2013 den 9:51 e m #

    Ja! Du har en sådan klassig och intressant blogg, grattis till dig som är så bra.

Kommentera

