Tremånadersjubileum!

28 Apr

Jag ska inte fira min blogg varje månad, jag lovar, men medan den fortfarande är så ung tycker jag den behöver lite extra uppskattning då och då. Tre månader idag alltså! En solig söndag, min ena syster fyller 15 och jag och min fru har haft ett mysigt dygn tillsammans. Trötta som tusan är vi ju tyvärr, för egentligen räcker inte en hotellnatt för att man ska bli pigg när man liksom har 1,5 års sömnbrist att ta igen… Mysigt och avkopplande var det hur som helst! Nu längtar vi dock så mycket efter vår unge att vi slänger oss hemåt lite tidigare än planerat…

…och som sagt: Tre månaders bloggande och jag kör en snabbrepris precis som förra månadsdagen.

Tokigaste sökorden
image
image
image
image

Mest lästa senaste månaden
Nej, Blondinbella är ingen normbrytare (Lady Dahmer länkade detta inlägg på facebook, därav anstormning… Tack för det!)
Potentiell konversation med så kallad genusmotståndare

Mest kommenterade
Kan inte den som vill få vara lite hårig?

Mest länkade/delade
Hur ska statusen höjas om vi fortsätter klanka ner på lärarna?

Det är roligt att blogga, särskilt när jag får en massa respons – det sticker jag inte under stol med. Men, det är även stressande ibland, som jag har skrivit tidigare. Jag önskar att jag hade mer tid, både att kunna läsa andras bloggar, tidningar, inspirerande böcker – men också förstås till att skriva, bearbeta texter mer, skriva om fler saker och ännu mer på djupet.

Framför allt är det roligt att skriva om sådant som jag vet engagerar någon (eller många), så därför skulle jag (i tremånaderspresent eller bara ändå) hemskt gärna vilja ha lite fler önskeämnen. Du som läser min blogg – vilka ämnen tycker du är mest intressanta? Någon ny fråga jag borde ta upp? Tips och inspiration mottages tacksamt! (och får jag inga tips tar jag det som att jag kan fortsätta som vanligt, inte fy skam det heller!)

…och för att vara ännu mer icke-ödmjuk: Du har väl inte glömt att gilla min blogg på facebook? Eller följa via Bloglovin? Bidra till ökad självgodhet vetja!

6 svar to “Tremånadersjubileum!”

  1. Freja april 28, 2013 den 7:05 e m #

    Hej!
    Jag är en ny läsare, men länder redan art jag gärna följer dig. Om jag fick önska något ämne så är det nog hur du gör för att försöka ge ditt barn en bra ”genuspedagogisk” uppväxt.

    Hälsningar
    /Freja

    • SannaM april 29, 2013 den 5:47 f m #

      Hej och vad roligt att du vill fortsätta läsa min blogg! 🙂 Det ska jag absolut skriva om snart!

  2. Erika april 29, 2013 den 7:23 e m #

    Åhh, vad bra att det här inlägget dök upp, jag tänkte nämligen på en sak häromdagen som jag gärna vill höra din åsikt om, nämligen könsuppdelad idrott (främst på högstadiet/gymnasiet)! Min högstadieskola var ju inte direkt den bästa och könsuppdelad idrott var en av ”lösningarna”. Sedan vill jag tipsa om den här filmen: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3ROXTFfkcfo. Du kanske redan har sett den, bl.a. har Cimon länkat till den, men jag tyckte att den verkligen ifrågasatte heteronormen. Dessutom vill jag passa på att tacka för en superbra blogg:)

Kommentera

