Nätets skönaste häng för ämneslärare

1 Maj

Jag har feber och kroppen känns som ett slagfält, men något som väcker pepp och inspiration mitt i denna misär är att Apan // Apan satt i granen precis har dragit igång en site för alla oss lärare mot högre åldrar som vill förkovra oss ytterligare i våra egna och andras ämnen, diskutera skolan och läraryrket och inspirera varandra i vardagen, helt enkelt.

Är inte det ett skitbra initiativ? Vi lärare behöver stötta varandra så mycket vi bara kan!

Lärarbloggen heter sidan och jag vet även att Apan, eller Anna som hon ju heter på riktigt, söker fler bloggande lärare som vill dela med sig. Spana in vetja, och du som är lärare och bloggar/skulle vilja blogga kan kontakta henne direkt – kontaktuppgifter finns i bloggens första inlägg.

…och du som är ny läsare hos mig och gärna läser om just skolan och läraryrket, ta gärna en kik i kategorin lärare, skola & förskola. Inser att jag skrivit rätt få renodlade lärarinlägg sista par veckorna, men flera av mina tidigare inlägg är fortfarande (alltid!) väldigt aktuella – alltifrån debatterande texter om lärares villkor till funderingar kring och tips på hur man kan jobba likabehandlande och normkritiskt.

Nu ska jag fortsätta vila upp mig och innerligt hoppas att min sjukdom blir den sista i familjen på ett tag, det vill säga: Så att vi liksom inte börjar om från Adrian igen…

2 svar to “Nätets skönaste häng för ämneslärare”

  1. Julia maj 2, 2013 den 8:08 f m #

    Oh, vad bra!
    För tre månader sedan bestämde jag mig för att ta upp mina historiestudier och komplettera med pedagogiken (det korta lärarprogrammet). Känns jätteroligt och följer dina inlägg om läraryrket med stort intresse. Tack för tipset!

    • SannaM maj 2, 2013 den 8:54 f m #

      Vad roligt! Jag har skrivit rätt lite om skolan den senaste tiden känner jag, ska försöka få in lite mer sånt igen. Hoppas Lärarbloggen kommer igång och fylls med fler inlägg snart!

Kommentera

