Nominera mig till Blog Aw… nä jag bara skojar

10 Maj

Vart tog dagen vägen? Jag skulle ju skriva klart två skitsmarta blogginlägg OCH efterlysa tips och hjälp att snygga till min blogg. Men ingenting av det har jag hunnit med och jag känner mig lite bitter, för jag vill så gärna hinna skriva!!

Hela dagen har spenderats med Adrian. Vi har varit i parkleken, jag har klippt håret, vi har lunchat och kladdat på café, tittat lite i klädbutiker, åkt in till stan för att fixa pass och mötts av världens längsta väntetider, tagit nummerlapp och hängt i Kronobergsparken, ätit glass, levt rövare inne på passexpeditionen samt äntligen och 210 könummer senare faktiskt fått ansöka om de där passen. Nu som först är vi hemma och hela kroppen känns rätt uttömd.

image

Hur sjutton skulle jag hinna blogga samtidigt? Och nu menar jag inte att jag är bitter över att ha ”behövt” umgås med mitt barn, för det har varit jättemysigt och roligt och vi var verkligen tvungna att fixa pass – men det är irriterande att det ska vara så svårt att kombinera. Jag kan inte låta bli att (igen) känna mig avis på stora, duktiga, framgångsrika bloggare som har barn OCH uppdaterar bloggen flera gånger varje dag – med riktiga texter, inte bara med trist rapportering om sin dag och ett par gulliga bilder på ungarna (och jag kan inte låta bli att förundras över hur mycket jag själv hann skriva i vintras – nu har tiden helt plötsligt försvunnit).

Till råga på allt fick den uppmärksamhetstörstande bekräftelsejunkien jag reda på att det är dags för Blog Awards och självklart tänker min hjärna att det är något att sträva efter – en nominering för egot, och för att jag skulle kunna vara värd en, bara jag hann skriva så mycket och så bra som jag skulle vilja. En lesbisk mamma som bloggar om heteronormen kopplat till föräldraskap och skola – hur många är vi..?!

Puh, jag borde väl gå i terapi för det där ”stå i centrum”-syndromet (alternativt ”bota dålig självkänsla med bekräftelse”-sjukan, har inte full koll på diagnosen).

För att ändå försöka komma till någon slags ”poäng” eller slutkläm och samtidigt få något i bloggväg gjort idag: Jag vill faktiskt snygga till min blogg. Jag vill göra den personligare, mer attraktiv för ögat och så användarvänlig som möjligt. Hur? Den som har förslag på annat tema, tips på hur jag skulle kunna utforma en header (alltså både hur den kan se ut och hur man gör), menyval och annat – säg jättegärna till! Antingen i en kommentar eller via mail till mig – minasannaord@gmail.com.

Nu ska jag försöka bota (döda) min pockande skrivarlust med mer familjeumgänge och middag.

(Och alltså titeln på inlägget kommer av att väldigt många av de bloggar jag läser haft den titeln senaste dygnet. Det finns således fler bekräftelsejunkies än jag, men nej, jag menar inte på allvar att ni ska nominera mig. Om jag däremot skulle nominera någon så skulle det nog bli… Schmenus, tror jag.)

7 svar to “Nominera mig till Blog Aw… nä jag bara skojar”

  1. Sara Brännholm maj 10, 2013 den 9:29 e m #

  2. celling maj 11, 2013 den 12:14 f m #

    Nu vet jag inte hur folk överlag läser bloggar, men jag kör i alla fall bloglovin-style.. Om det inte uppdateras varje dag, eller ens varje vecka, det gör liksom inget (ibland är det bara skönt så det inte blir så mycket att läsa varje dag). När inläggen väl kommer läser jag med glädje, så you won´t loose me 😉 Alltså, ingen press att uppdatera lika ofta som ”andra” bloggare, tycker jag. Ett av dina inlägg är ofta mer intressant än typ fem inlägg av de flesta andra bloggar jag följer, och man vill ju hinna läsa och ta till sig allt också 😉 Helt enkelt, ”no stress” skulle jag vilja säga. Det kan förstås vara väldans frustrerande att inte hinna med allt man vill göra, men vissa saker kan man ju inte göra något åt och man får ju välja själv hur mycket man ska gräma sig över det. Jag tycker i alla fall din blogg är great vare sig det uppdateras varje eller var femte dag!

    • Men åh, tack! Vad skönt att höra! Någonstans vet jag ju att det är så, och jag själv följer också bloggar som inte uppdateras varje dag utan att tröttna på dem för den skull. Men som du skriver så är det just det där med att inte hinna när jag har en idé som är irriterande… och två dagar senare känns idén förlegad om jag inte har hunnit skriva om den. Tack igen, jag suger åt mig 😀

  3. Lotta maj 11, 2013 den 9:28 f m #

    Jag håller med celling. Hellre ett lästvärt inlägg då och då än flera ”jaha”. Jag tycker dessutom inte att du behöver göra om bloggens utseende. Less is more.

    • Finfint, då tar jag med er era kloka kommentarer och jobbar ännu hårdare på att sluta stressa 🙂 Tack för feedback på bloggutseendet också! Tycker själv det är bra med vit bakgrund och svart text, vet att många har problem att läsa annars, men en lite mer personlig header ska jag nog ändå försöka få till…

  4. Roos maj 11, 2013 den 9:47 e m #

    Håller med celling och Lotta jag med! Din blogg är grym men ingen press att spotta ur sig inlägg från någon som läser tror jag 🙂 Du är bra och dina texter med!!

Kommentera

