Sömn, tack!

18 Maj

image

image

image

image

image

Ser inte det här ofantligt mysigt ut? Men varför kan han inte syssla med detta på nätterna också? Och varför kan han inte sova till åtminstone 05.30 på morgonen? Det är den ständiga frågan sedan drygt 20 månader i det här hemmet. Och varje gång jag hör en bekant yttra att deras lilla bebis har sovit hela natten vill jag bara skrika: Det är en faaas! Snart kommer ungen sova som en kratta igen – jag lovar!!

Får inte vi sova bör inte någon få sova är mitt motto. Det kanske låter en aning arrogant och missunnsamt, men… Jag skyller på sömnbristen. Och peppar mig själv med det som alla medmänniskor alltid försöker uppmuntra oss med: ”Tänk när han är i tonåren! Då kommer han inte göra något annat än sova!”

Jamen då så. Ser fram emot en sovmorgon i 40-årspresent!

9 svar to “Sömn, tack!”

  1. EmmaK maj 18, 2013 den 10:09 f m #

    Jag känner igen mig så otroligt mycket! Vi är inne på 28 månader av denna bottenlösa sömnlöshet. Som du säger, det är ju en himla tur att folk kommer med tips och uppmuntran. För det är klart att vi inte testat ALLT. Varför skulle vi ha gjort det? Det är roligt att inte få sova, ROLIGT säger jag. Så här har du i alla fall en person som följsamt passar in i ditt motto 😉

    • Härligt att vi är fler! Det bästa med att ha ett barn som konsekvent sover illa är att man liksom blir rätt van ändå. Jag är visserligen inte så rolig att ha att göra med när jag inte sovit, men vi blir inte chockade av en dålig natt i alla fall…

  2. Maax maj 18, 2013 den 12:16 e m #

    I brist på egna barn har jag inga goda råd att ge. Min farmor brukar dock påpeka att whiskey på en sockerbit gör susen…

  3. Helena maj 18, 2013 den 12:50 e m #

    Vi som haft turen att få ett barn som sover om nätterna har ju svårt att förstå hur det är att ha det sådär jämt. Men de gånger då barnet varit sjukt och vi haft vaknätter får man som ett litet smakprov och då brukar jag tänka på de stackare som aldrig får sova ordentligt. Jag lider verkligen med dig! Sömnbrist kan ju göra en galen… Men tänk vilken fin 40-årspresent du har att se fram emot 😉

  4. Calle maj 18, 2013 den 2:00 e m #

    Vårt familjeliv är väldigt provocerande. Samtliga barn har sovit hel natt och länge på morgonen. Nuförtiden gör de dessutom frukost på helgmorgnarna. Jag vet att det inte är det du vill höra just nu men jag vill bara retas lite! 🙂

Kommentera

