Helgen i suddiga bilder inklusive veckans bloggutmaning

26 Maj

Helg. Sol och värme, folk som grillar ute i parkerna, joggar, utegymmar och tar sina första (eller fjärde) dopp i havet. Min vy ser för tillfället dock ut såhär:

image

Rättning av prov, bedömning av texter och otroligt givande läsning av mina elevers utvärderingar efter kärleksbokcirkeln. De är så kloka, mina åttor. Förutom detta så måste jag en gång för alla planera morgondagens kärlekstema, introföreläsningen som ju faktiskt äger rum redan klockan 8.30 i morgon bitti. Känns aningen stressigt nu. Därför skriver jag ingen uppsats till er ära, men jag tänkte ändå bjuda på den här helgens bravader genom några finfina bilder (av halvtaskig kvalitet, som vanligt):

image imageLördagsmorgonens triumf. Jag och Adrian hängde i soffan framför Barnkanalen, vakna sedan tidernas begynnelse. Plötsligt börjar Charlie & Lola käka GLASS och Adrian finner detta naturligtvis mycket orättvist. ”Schlass!!!” gastar han uppfordrande, och efter att ha ”beklagat” mig lite på facebook över Barnkanalens dåliga timing ger jag med mig. Bilderna är tagna cirka 08.03. En perfekt tid att äta glass på.

sexism_demo_51a112129606ee791c6ab175Efter storloppis i Bagarmossen var det sedan dags att styra kosan mot Tantolunden och demonstrationen mot sexism. Eftersom min mobil hade dött vid det laget har jag inga egna bilder att bjussa på, och därför har jag helt enkelt stulit den här från Lady Dahmer, som jag passade på att säga hej till (Lady Dahmers vän Anja, till vänster, var jag inte artig nog att hälsa på – jag ville liksom inte störa…).

Kort om demonstrationen: För min del handlade det främst om att jaga vårt vilddjur till barn, men jag noterade att talen absolut var av god kvalitet, om än inte särskilt ”engagerande” (i brist på bättre ord). Det var vältaligt, det var relativt lågmält och merparten av talarna var unga tjejer i 20-25-årsåldern, liksom publiken. Det var först när en något äldre man entrade scenen som ljudnivån höjdes bland åskådarna, vilket minst sagt kändes både trist och typiskt och är något som jag kanske borde skriva lite mer om. Oavsett vad: Kändes fint att visa sitt stöd och trevligt att träffa Ladyn Herself.

Efter en öl på uteservering med min kära fru (och ett barn som kastade pommes och småsten vilt omkring sig) styrde vi kosan hemåt och när Lisa hade nattat Adrian såg jag henne inte mer den kvällen. Småbarnslivet i ett nötskal. Jag passade på att boka en höstresa till Berlin samt fiska efter fler gillningar på facebook, och tänk – jag lyckades:

image100 likes! Ja, till och med 101! Inte så pjåkigt va? Perfekt lördagspresent och, tja, Mors dags-present kanske (eftersom det egna barnet inte riktigt har ”vettet” att köpa presenter till sina mödrar – än).

Och sist men inte minst, helgens bloggutmaning, som började med Lady Dahmer, fortsatte med Pelles Personliga (obs! Läs!), vidare till Schmenus och så hakade även Blogghen på. Det tog mig litegrann emot, men till sist kunde jag inte stoppa mig: Även jag måste testa mina brösts förmågor som förvarings/hängdon!

imageSumma summarum: Jag är långt ifrån en vinnare i denna utmaning. Till och med Pelle – som tillverkade sin byst av ägg och apelsin – lyckades bättre. Det ni ser till vänster i bild är en spaghettislev modell pytteliten, för större än så gick helt enkelt inte.

Nu är det dags att fortsätta dagens arbete. Kärlekstemat!

5 svar to “Helgen i suddiga bilder inklusive veckans bloggutmaning”

  1. Rivka maj 28, 2013 den 10:28 e m #

    Aah jag har en likadan temugg som den på första bilden, den är så jättefin och har perfekt form. 🙂

  2. pelle juni 1, 2013 den 12:04 e m #

    LÄSER DIN BLOGG! OBS! 😉

  3. Sandra juni 17, 2013 den 1:11 e m #

    Jaha oj jag kände massa inspiration och styrka på demon! Speciellt LUF:s ordförande var helt sjukt skarp, håller inte med om att det bara var drag när killen talade http://www.youtube.com/watch?v=4Zjn3LbxfFo

Kommentera

