Nu är det officiellt: Jag byter jobb!

11 Jun

Idag berättade jag för min klass, min blivande nia, att jag ska byta jobb. Kände mig alldeles skakig inombords hela förmiddagen och precis innan jag skulle släppa bomben började jag förstås storlipa. Tårar och snor rann och eleverna undrade vad sjutton det var frågan om. Men jo, jag har fått ett nytt jobb och detta kommer ge mig sju-åtta timmar extra tid i veckan. Fattar ni? En hel arbetsdag tjänar jag på detta, och hur ruttet det än känns att lämna dessa pärlor till elever och kollegor så bara måste jag prioritera mig själv och familjen först. Jag vet att vissa elever blir skitledsna, vissa rycker på axlarna och någon enstaka tycker det är skönt att jag slutar. Oavsett vad så måste det egna livet gå före, tyvärr (även om det just nu inte känns toppen heller för mig).

Ännu en positiv sak i vårt livspussel är att Adrian kommer börja en ny förskola som ligger på cirka fem minuters avstånd hemifrån istället för tjugofem, det känns nästan overkligt det också. Slippa släpa vagnen backe upp, backe ner och över snötyngda fält, till och med kunna skippa vagnen helt och hållet och ändå gå hemifrån i dräglig tid. Tänk! Jag kommer hinna avverka all förtroendetid utan att gå under! Jag kommer hinna handla och laga middag åtminstone ett par dagar i veckan! Jag kommer hinna – och orka – dammsuga efter jobbet! Jag kommer kanske till och med orka träna…

…fast jag ska inte ropa hej och inte heller grotta ner mig i hösten nu, för först ska de sista arbetsdagarna avklaras och därefter är det sommarlov. Och nu ska jag iväg på en informationskväll på nya jobbet och träffa min blivande klass. Hoppas jag kommer tycka om dem lika mycket som jag tycker om mina nuvarande elever…

15 svar to “Nu är det officiellt: Jag byter jobb!”

  1. Anne juni 11, 2013 den 5:03 e m #

    Grattis Sanna!

  2. Hundmorsan juni 11, 2013 den 5:34 e m #

    Grattis!!!!!

  3. Calle juni 11, 2013 den 5:57 e m #

    Grattis och lycka till!

  4. presens juni 11, 2013 den 5:58 e m #

    Heja!!!

  5. Erika juni 11, 2013 den 6:01 e m #

    Grattis och lycka till!

  6. AliasLillaMY juni 11, 2013 den 7:03 e m #

    Hurraaaaa! Grattis!

  7. Anna juni 11, 2013 den 8:23 e m #

    Vad spännande! Grattis!

  8. Helena juni 11, 2013 den 8:30 e m #

    Vad kul, grattis! (Att man kan bli så glad för någon man inte känner…) Vilken skillnad det kommer göra för er vardag, härligt 🙂

  9. Sandra på Stökboet juni 11, 2013 den 9:20 e m #

    Tjihoo! Så himla härligt 🙂

  10. Fråga Ugglan | Klok som en coffeetablebok juni 12, 2013 den 4:09 f m #

    Vad skönt! Men du ska fortfarande undervisa, eller? ”Bara” byta skola?

  11. Hannah Gånge juni 12, 2013 den 6:58 f m #

    Grattis till all tid!! Har också suttit och storbölat och snorat när jag bytte jobb och flyttade till en annan stad. Klart du kommer tycka om dina nya elever. Vissa fastnar dock lite extra i hjärtat 🙂

  12. Ileea juni 12, 2013 den 11:50 f m #

    Hurra! Gratulerar till ditt nya jobb och hoppas du får ett riktigt skönt sommarlov först 🙂

  13. Tack så jättemycket för gratulationer hörni 🙂 Trevliga läsare jag har!

Kommentera

