Sista arbetsdagen

18 Jun

Jag avskyr verkligen avslut. Avskyr. Särskilt förstås när de innebär att avsluta något bra. Förändringar är inte riktigt min grej, och inte att säga hejdå heller, för det känns liksom som att jag konsumerar människor. ”Du kommer få nya trevliga kollegor!” menar någon – men de jag har nu då? Människor som jag har jobbat med, diskuterat livet med, delat erfarenheter med, skrattat med och sen bara heejdåå! Det känns inte det minsta kul. Men tydligen är det så livet fungerar, människor kommer och går och man får vara glad och nöjd om man får behålla någon enstaka åtminstone ett litet tag.

Usch, nu vill jag grina igen.

Idag ska jag tömma min arbetsplats och lämna tillbaka mina nycklar. Ta hem alla böcker som jag släpade dit i augusti, när jag efter några vändor vick blev fast anställd och tänkte att här blir jag kvar nu! Sedan ska jag hämta mitt nya schema på den nya skolan, hämta mitt barn sent som fan, hämta upp resväskor ur källaren och börja fixa inför morgondagens resa till mitt Tyskland. Packa lite, försöka hinna fixa med layouten på bloggen för jag vet att den är störande för läsupplevelsen, skriva ett inlägg eller två om något viktigt, vänta på att min fru kommer hem från jobbet och någonstans där inse att jag har sommarlov.

7 svar to “Sista arbetsdagen”

  1. Helena juni 18, 2013 den 9:15 f m #

    Ja, fy för avslut och avsked, jag pallar inte heller det. Men sommarlov? Yay! *dansar sommarlovsdans med inslag av avundsjuka*

    /Hon som får vänta flera veckor till på semester

  2. presens juni 18, 2013 den 9:37 f m #

    När jag tog studenten fick alla i min klass varsin bok av våra mentorer. Jag fick ”A Portrait of the Artist as a Young Man”, och i den hade en av mentorerna skrivit ”Liv uppstår ur möten och ständiga separationer” – Tunström, om jag minns rätt. Det har jag burit med mig sedan dess, och det är ju så. Hur jobbigt och sorgligt det än är med separationer så uppstår det något dynamiskt ur dem.

    /Den som ska ha hela TVÅ veckors semester i år (inte i rad, men va fan – TVÅ!!!).

  3. presens juni 18, 2013 den 11:25 f m #

    Tja, det är en mer i fjol och två mer än i förfjol, så det känns lyxigt. Och tummen upp för den nya bakgrunden.

    • Helena juni 18, 2013 den 12:05 e m #

      Själv slår jag till med hela tre veckors sammanhängande semester! Plus en extra vecka i september. Som jag skämmer bort mig…

Kommentera

