…och så drog vi till Köln

24 Jun

Vissa av er börjar säkert tröttna på mina reseuppdateringar och undrar när jag ska skriva om världen där ute igen, men ni får stå ut ett par dagar till – i morgon reser vi nämligen hem! Det har varit intensiva dagar, mycket tunnelbaneåkande, promenerande och rätt dålig sömn – men mysigt har vi haft det ändå.

En sak jag gillar med Düsseldorf är att det är en så lagom stor stad, jag har för mig att det bor runt 800 000 människor här (orkar inte googla, sorry) och så är det så otroligt nära till andra städer av liknande storlek, Köln till exempel. Och igår drog vi dit. Jag har en kompis där som egentligen kommer från München och som jag lärde känna i Sverige, och henne träffade vi förstås igår.

image
image
image
image
image
image
image

Adrian älskar djur och var förstås helt begeistrad av djurparken och att han till och med fick mata djuren. Helst hade han även kramat och pussat dem allihop. Jag är dock inte lika förtjust, tyvärr, men tänker att okej – bättre att han gillar djur än att han är rädd för dem. Vi lär få hänga en del på 4H-gårdar i framtiden, samt utstå en hel del tjat om husdjur. Men sorry, inga hundar, katter eller marsvin kommer över vår tröskel…

2 svar to “…och så drog vi till Köln”

  1. Helena juni 24, 2013 den 9:29 f m #

    Jag gillar reseuppdateringarna, ni verkar ha så mysigt! Vi har också en djurtokig unge här hemma, när vi var på djurpark förra året spelade det ingen roll hur många exotiska apor och kameler som gick att frambringa, det var ändå ponnyridningen och att få klappa får som var det bästa. Tur att fåren var snälla och stod ut med kramarna…

    • Vad bra! Förlorade en följare nu efter sista reseinlägget, haha, men det får jag väl stå ut med. Längtar dock efter datorn och att kunna skriva lite rejäla texter…

      Härligt att din unge också gillar djur! Adrian skulle gärna pussa varenda liten levande varelse om han fick, även humlor och vandrande pinnar…

Kommentera

