Jag hinner ju inte blogga!

3 Jul

Gårdagen blev inte alls vad jag hade tänkt från början. När jag kom hem från ett spinningpass i måndags kväll (det första inte-egna spinningpasset sedan februari, så ingen behöver tänka tankar i stil med åh hon är så hurtig den där Sanna och hon ger mig så dååålig samvete!!” för det gör jag inte alls) hade Adrian feber, och igår var vi alltså hemma istället för att jag fick styra kosan mot Uppsala och träffa min käraste vän från gymnasietiden (sedan kom hon visserligen hit istället, men programmet blev liksom ett annat). Barnet och jag myste och vi läste och sjöng och såg lite på rapporteringen från Almedalen och så tvättade vi de två maskinerna tvätt som jag fick utslängda dagen innan mitt under pågående tvättprogram på grund av att jag råkat boka tvättstugan den 31 juni = en obefintlig dag i kalendern. En klassiker.

Och jag hade liksom inte tid att skriva något vettigt på hela dagen, och likadant lär det bli idag.

Men åh vad det kliar i fingrarna och åh vad hjärnan går på högvarv, jag skulle vilja skriva om Miljöpartiets satsning på skolan, mer om Sverigedemokraterna och hur vi ska få deras väljarsiffror att vända, lite mer om heteronormen och homonormen, och hur jag som monogam, lesbisk, gift småbarnsförälder i vissa avseenden har det jävligt privilegierat, i andra inte alls… och kanske något om abort och ofrivillig barnlöshet, eftersom jag redan skrivit en del av mina tankar i Lady Dahmers och Blixas kommentarsfält.

Men. Jag. Hinner. Inte.

Det stör mig. Även om jag samtidigt naturligtvis ser mycket fram emot en heldag med mitt nu hyfsat feberfria barn och min fru och därefter ett spinningpass på ledarcykeln (ja, nu är det helt okej att applådera och tänka impade tankar). Jag önskar väl helt enkelt att jag kunde duplicera mig själv och förlänga dagen såhär i sommartid.

För övrigt skaffade jag mig en ny mobil igår. Får se om denna är mer snabbloggad än min förra… framför allt tar den enligt övertygande utsago från tele2-snubben mycket bättre bilder.

image
Men vad har Adrian för skum utväxt snett ovanför kepsen??

9 svar to “Jag hinner ju inte blogga!”

  1. Emma - hörselresan juli 3, 2013 den 9:46 f m #

    Jag är grymt imponerad av din textproduktivitet. Önskar att jag själv hade häften så mycket vettiga saker att skriva om, men det har jag inte. Mitt bloggämne är något smalare än ditt men om jag så hade skrivit om allt mellan himmel och jord hade det inte gjort någon större skillnad. Jag får insupa dina ord och tankar istället!

  2. Svarade först i mitt eget kommentarsfält men tänkte att jag svarar dig här också:

    Jag har två i mina nära bekantskapskrets som haft svårt att bli gravida. Den ena fick hjälp som funkade bra och hon blev tvåbarnsmamma rätt snabbt ändå. Den andra blev gravid lätt första gången, vilket visade sig vara en lyckträff, och har man redan ett barn får man inte samma hjälp, så det tog nio år för henne att bli gravid igen.

    Jag skrev ett inlägg för några månader sedan där jag räknade upp mina privilegier och där tog jag upp att jag är fertil som en frögurka och blivit gravid utan problem. Det är föramförallt den första kvinnan jag nämnde ovan som fick mig att inse vilket privilegie det är att bli gravid lätt och jag minns hur hon led av sin ofrivilliga barnlöshet. Jag minns också hur otroligt provocerad hon blev av att jag blev gravid trots att jag skyddat mig och egentligen inte alls hade tänkt skaffa barn just nu. Jag har faktiskt inte kopplat ihop detta mitt privilegie att vara fertil med abortfrågan – inte alls men du har absolut en poäng.

  3. presens juli 3, 2013 den 11:22 f m #

    Jag hinner inte heller blogga, det är därför jag spammar alla kommentarsfält på bloggar jag gillar…

  4. Calle juli 3, 2013 den 3:31 e m #

    Äsch, det är ju sommarlov! 🙂

    • Men ba för du är sådär laidback liksom… min hjärna tar aldrig sommarlov! Helt klart en brist.

      • Calle juli 3, 2013 den 8:31 e m #

        Inte min heller, men efter att ha tappat minnet förra sommaren har jag fått lära mig (the hard way) att det inte är nödvändigt att vara på topp jämt…

  5. Den andra mamman juli 3, 2013 den 6:24 e m #

    Jag hinner inte heller blogga om allt jag vill 😉

Kommentera

