…och en påminnelse om att det går framåt

7 Jul

Känner att jag i min pms-depp måste väga upp irritation över samhället i stort och vardagen i smått med något härligt positivt! Genom bloggen fortsättning följer blev jag uppmärksammad på den nya tv-serien The Fosters som jag naturligtvis direkt var tvungen att googla på. Vardan denna iver? tänker ni. Det var förstås beskrivningen av serien och denna bild som fick mig på fall:
image
Okej, flator på tv ska då alltid vara så fasligt snygga – men inte mig emot. Ett stort plus är att detta par i serien är huvudpersoner utan att det för den skull är en ”lesbisk serie”, de är föräldrar, framgångsrika och självständiga (kan ju även ses som rätt amerikanskt-stereotypt), de har olika hudfärger och – bäst av allt – det görs ingen grej av att de är lesbiska, eftersom en massa andra saker är så mycket viktigare i storyn.

Men – för min egen del är det lesbiska inslaget förstås det absolut viktigaste i sammanhanget.

Jag hittade det första avsnittet på youtube tack vare en hemmahjälte med mobilkamera, och jodå, det känns lovande. Nu känner jag mig dock lite hjälplös – för var hittar jag nästa avsnitt? Och nästa? Laddat ner något har jag aldrig gjort och om det inte är så att jag är en usel googlare (hoppas!) så är jag rätt säker på att serien inte visas i Sverige. Eller?

Nåväl. Nu fortsätter jag och Adrian njuta (jojo! Positiv så det förslår!) av denna ljuva sommardag, och snart kommer min mamma hitkörande från Kalmar och då ska vi iväg till stranden. Avslutar veckans sista blogginlägg med en bild på världens finaste rackarunge:
image

12 svar to “…och en påminnelse om att det går framåt”

  1. Helena juli 7, 2013 den 1:26 e m #

    Vi brukar använda en sida som heter hdmt.net för att kolla på film och annat på nätet och en snabb koll visar att den serien finns där. Där köper man poäng som man sedan använder för att betala för det man vill se, ett avsnitt av ett tv-program brukar kosta tre poäng. Vi har använt tjänsten flera år och tycker det funkar bra, men det kan ju hända att serien finns på andra ställen också. De är ofta väldigt snabba med att få upp nya avsnitt, det är inte ovanligt att de finns dagen efter att de visats i USA.

  2. Knyttet juli 7, 2013 den 1:30 e m #

    Det är kul när konservativa USA kommer med nytänk i serieform, och som du sa när man inte ”gör en grej av det”. Som hetero är det ju dock alltid svårt att veta om det ger en realistisk bild och då är det bra att få utlåtande från de som vet.

    Måste bara skriva att du numera blivit min absoluta favoritblogg. Kommer på mig själv med att flera gånger om dagen kolla om du skrivit något nytt 🙂 Synd att du bor så långt bort så man inte kan träffas och diskutera intressanta ämnen, men om du någon gång är på semester på västkusten får du höra av dig 🙂

  3. Christian Flodin juli 7, 2013 den 1:33 e m #

    tvtorrents.com
    Jag kan bjuda in dig och ge dig lite ”creds”, men jag misstänker att detta kanske bara förvirrar mer än hjälper… 🙂

  4. Erika juli 7, 2013 den 4:19 e m #

    Googla annars på typ ”watch series online for free” så borde det finnas 🙂 Jag brukar kolla via Project Free TV och den fanns där! (Är något av en seriemissbrukare haha)

  5. presens juli 8, 2013 den 7:24 f m #

    Alltså… Jag börjar bli sugen på att blogga igen. Och det är ditt fel. Problemet är bara att jag inte vet om jag har något att säga eller vilken inriktning den där högst eventuella bloggen skulle ha…

    • Yey 😀 Du kan väl börja att skriva om sådant som för dagen intresserar dig, och sen märker du efter ett tag åt vilket håll det barkar? Jag visste inte helt säkert från början, tänkte att det nog skulle bli lite om träning (HAHA!) och barnuppfostran (rent allmänt), men så började jag skriva och hittade sakta men säkert en inriktning. Jag skulle läsa din blogg 🙂

      • Helena juli 8, 2013 den 8:07 f m #

        Jag skulle också läsa din blogg! Jag tycker ibland (ofta) att jag inte har något att säga, så det känns som att det mest blir blaj och så lyckas jag klämma in något tänkvärt däremellan. Prestationsångesten är dock konstant, men då försöker jag påminna mig om att jag mest skriver för att få ur mig mina egna tankar och bara för nöjet med att skriva, så kör för tusan! 😉

  6. Den är en av mina favoritserier, helt underbar. Jag fastnade för den redan i våras när jag såg trailern. Jag brukar se alla mina favoriter genom http://watchseries.lt/serie/The_Fosters , det är reklam i början men de tycker jag man får tåla 😉 . Gratis, fritt och jättebra. Så tipsar om den sidan :).

Kommentera

