#heteronormen

8 Jul

Jag har fått en drös nya följare den senaste veckan (just nu prick 100 följare via bloglovin, yes!), mycket tack vare att fina genus Schmenus länkade till mig och tack vare självgoda mig själv att jag länkade ett par egna inlägg hos Lady Dahmer. I samtliga fall har intresset att hitta hit väckts av att jag skrivit om heteronormen och hbtq (anar jag en svältföddhet på dessa ämnen, gott folk?) och det gör mig varm och glad att många är intresserade av att läsa om detta.

Så. Innan jag filar vidare på ett nytt inlägg som har legat och skavt i huvudet några dagar samt fixar med lite annat medan barnet är på äventyr med mormor så tänkte jag tipsa er nykomlingar och alla andra att klicka på taggen heteronormen och även taggen hbt där ni hittar alla mina tidigare inlägg på dessa teman (de senaste veckorna har jag börjat tagga med hbtq också, för att vara mer inkluderande – knasigt att jag inte var det innan, men jaja, kanske orkar jag fixa med omtaggning så småningom). Det allra mesta är fortfarande högst aktuellt, skulle jag bestämt vilja hävda – under de dryga fem månader som jag har bloggat har dessvärre inte så värst mycket hänt på hbtq-fronten i vårt kära samhälle…

2 svar to “#heteronormen”

  1. ett ritstift i din rumpa juli 8, 2013 den 9:28 e m #

    finns definitivt en viss svältföddhet på hbtq-relaterade bloggar! fast man letar (eh… googlar) med ljus och lykta hittar man bara ett fåtal :/

  2. Kliar och sticks juli 9, 2013 den 8:58 e m #

    Här har du en ny följare. Nyfiken på att läsa mer!

Kommentera

