Den eviga tröttheten…

17 Jul

Jag hade planer på att vara Världens Bästa Mamma idag. Efter tre dagar av tristess, små halvhjärtade utflykter och allmänt tidsfördriv med min älskade rastlösa intensiva unge så bestämde jag igår att I MORGON! DÅ! Då ska jag njuta av mitt föräldraskap exakt hela dagen och vara den där supermaman jag innerst inne vill vara (jojo!).

Men så liksom gör han det igen: Vaknar klockan fem trots att han la sig 21, och jag såg förstås på fotbollen och somnade sent. Jag borde veta vid det här laget, jag borde vara van. Och ändå så ligger jag här fullständigt utslagen i soffan nu medan Adrian ömsom ser på Barnkanalen, ömsom sliter mig i armarna/hoppar på mig och vill ha något (helst ”goggis” tydligen) och det känns som att jag bara kommer försöka överleva den här dagen också, rakt upp och ner, helt utan finess.

Ungefär som igår, med andra ord.
image image image image
Vad har ni för er? Några uppiggande förslag rentav?

11 svar to “Den eviga tröttheten…”

  1. Knyttet juli 17, 2013 den 7:55 f m #

    Inte kul att du är trött, men skönt att veta att man inte är ensam om att undra vad som hände med den där roliga, pigga, påhittiga mamman som man hade tänkt att bli.

  2. Helena juli 17, 2013 den 8:14 f m #

    Sömnbrist, alltså, fy. Jag lider verkligen med dig, jag som tycker det är tidigt att vakna vid sex.

    Efter en liten utflykt igår blir det lite lugnare idag. På barnets önskan ska vi baka, dvs hon är med första fem minuterna och tjatar sedan på mig att komma och leka medan jag fixar med resten. En del av dagen kommer jag nog också ägna åt att beundra den praktbula hon fick i pannan igår när hon snubblade in i en dörr.

    Med lite mer framförhållning hade jag kunnat erbjuda er en fika här, så kunde vi prata om you-know-what, men det kanske kan vara något till en annan gång? 🙂

    • Det hade ju varit jättetrevligt och bara för att vi nu faktiskt sitter på tunnelbanan passade jag att kolla upp resväg till er lilla ort – jag är ju så spontan vettu! – men så har jag ju lovat Adrian att vi ska hälsa på Mamma Mu och Kråkan på Junibacken och han tjatade hela vägen till till tåget. Lika bra att fullfölja den planen idag känner jag (och lika bra att passa på innan han fyller 2 och han måste ha egen inträdesbiljett…) 🙂 Men absolut gärna en annan gång!

      • Helena juli 17, 2013 den 9:06 f m #

        Det vore ju väldans trevligt 🙂 Vi får klura på det!

  3. presens juli 17, 2013 den 8:47 f m #

    Nu känner jag mig lite ensam och utanför här, måste jag säga. *surar lite*

  4. Erika juli 17, 2013 den 8:50 f m #

    Jobbar en massa (övertid varje dag typ) för att kunna gå in för min chef de kommande veckorna då hon har semester samtidigt som jag pluggar till min omtenta i juridik. Inte så jättespännande 😉 Går upp 10 i fem nästan varje morgon så jag förstår att du är trött, det är jag med! Förresten, vilka mysiga bilder 🙂

  5. MillanDeluxe juli 18, 2013 den 9:28 e m #

    Jo, men det känner jag igen, minsann. Barnet studsar runt ömsom river bohaget ömsom misshandlar mor och far fysiskt medan mamma släpar sitt trötta lik fram och tillbaka över förstörelsen. Det är icke-PK men jag brukar ofta upprepa ”Bor jag i Baghdad?” (vilket är helt orättvist, jag har aldrig varit i Baghdad och ska förstås inte uttala mig om hur stökigt det är i den staden…)

    Badhus brukar funka för oss, eller om ni har lyxen till en käck badstrand? Även cykling, en bit bort och sedan lekpark (gärna inhägnad, ÄLSKA INHÄGNADER)

Kommentera

