Supermama, jovisst!

18 Jul

Det blev ingen sysslolös dag igår (eftersom jag vet att ni har undrat). Jag tog mig i kragen efter morgonens klagosång och så begav vi oss till Junibacken där vi lekte järnet tillsammans med danska, ryska, brittiska, tyska, norska och skånska turister. Adrian var glad som få hela tiden, och vi vågade till och med åka Sagotåget: ”Jåttan! Stort jåtta! Dlaken! Lästit!” pratades det sedan om hela kvällen. Någon teaterföreställning kunde vi dock inte se, eftersom han prompt skulle upp på scenen.

image image image imageSjälvklart kunde jag inte låta bli att fylla på bok- och filmförrådet… Junibacken blir alltid en jäkligt kostsam affär, trots att inträdet för Adrian inte kostar någonting. Livsfarligt.
image imageEfter några timmars lek mötte vi sedan upp mamma nummer två för en promenad genom Gamla stan, och väl hemma var jag så trött att jag knappt visste vad jag hette. Verkligen helt fruktansvärt megaslut.

…och nu står packning på schemat, för om några timmar flyger jag och Adrian till Kalmar. Sammantaget under vistelsen där kommer det med största sannolikhet bli mindre bloggande, men ett inlägg till kommer förmodligen dyka upp senare idag – jag har fått en alldeles fantastisk homofobisk kommentar som jag bara måste ge lite uppmärksamhet.

7 svar to “Supermama, jovisst!”

  1. AnnaCarin juli 18, 2013 den 5:57 f m #

    Åh Mamma Mu & Kråkan! vilken feel-good film! Jag blir p åbra humör varje gång den går runt här 😀 Nya feel-good filmen för sommaren är Nicke Nyfiken 2 en apa på rymmen,

  2. presens juli 18, 2013 den 7:04 f m #

    Jag gillar ”Vem är var”, men Nallegrisens pappa är lite läskig…

    (Nästa vecka är vi på Öland…)

  3. Sandra på Stökboet juli 18, 2013 den 7:45 f m #

    Jag är såå skadad. Såg först bara (när jag skrollade på Bloglovin) ett enormt bröst där på översta bilden. Så jag tänkte jaha de har varit på någon avantgardisk konstutställning med Adrian…haha men junibacken verkar nog lite roligare 😉

Kommentera

