Förflyttning

27 Jul

image image Idag lämnar vi Kalmar efter en vecka och två dagar – och jag fortsätter lysa med min bloggfrånvaro (utöver vardagsbetraktelser och myspysiga alternativt tokroliga bilder som ovan).

Malmö blir nästa anhalt innan jag om några dagar styr kosan hemåt för att göra Pride lite på egen hand innan Lisa och Adrian ansluter sig till firandet ett par dygn senare. Att sommarledigheten faktiskt närmar sig sitt slut vill jag helst inte tänka på alls; i min värld är det lååång tid kvar innan jobbhjärnan måste slås igång igen… Det enda jag möjligtvis längtar efter är att hinna tänka, fundera, skriva och diskutera kring intressanta och viktiga ämnen. Att ströläsa andras bloggar, tweets och delade artiklar om homosexuellas situation i Ryssland, konflikter inom feminismen och Jonas Gardells skämt om muslimer gör mig bara sjukt frustrerad när det liksom inte finns någon tid att bemöta med egna inlägg – egentligen borde jag bara logga ut helt, alternativt enbart läsa romaner och Mama (även om jag då säkerligen hittar något annat som irriterar eller inspirerar…). image image image Just nu finns det hur som helst inte mycket annat att göra än att försöka värja sig från folkhavet och allt tillhörande stoj i det överfyllda Öresundståg som för tillfället tar oss ner mot Malmö. Adrian har kämpat mot sömnen i en och en halv timme, och ett rejält brölande medelålders mansgäng precis intill oss i kupén har inte direkt bidragit till att han ska komma till ro.

…men nu sover han i alla fall.
image

2 svar to “Förflyttning”

  1. Elin - tankar från draknästet juli 27, 2013 den 11:48 f m #

    Gullunge!!

  2. Sofi med e juli 27, 2013 den 2:10 e m #

    Bra att du kämpar på med boken 😀

Kommentera

