Just idag…

10 Aug

…firar jag min älskade fru som fyller 31.
…har jag en rejäl lyxig frukost från surdegsbageriet i Hökis i magen.
…provkör vi bilar inför vårt första bilköp någonsin.
…kommer vi förmodligen glömma bort att vi har ett vilddjur till unge och framåt eftermiddagen tänka ”åh vad trevligt det skulle vara att ta en öl på en uteservering!”
…för att sedan inse vårt misstag när vi sitter där med varsin öl samtidigt som vi turas om att jaga barnet runt runt mellan de ”njutningsfulla” klunkarna – och när vi inte orkar jaga längre så
…kraschar vi hemma i soffan för att se avsnitt sex och sju av ”Orange is the new black” (samt kommer förmodligen inte kunna låta bli att se även avsnitt åtta, vilket innebär att säsongsavslutning med efterföljande abstinens närmar sig med stormsteg).

…och mitt i allt detta gör jag mitt allra bästa för att mota bort såväl pms som min alltmer pockande jobbångest…

Vad gör ni denna finfina lördag?
image image image

10 svar to “Just idag…”

  1. pelle augusti 10, 2013 den 12:52 e m #

    Men hälsa grattis till frugan din då, Sanna!

  2. JazzMalin-Jazza Lugnt augusti 10, 2013 den 2:12 e m #

    Grattis till frugan och ha en finfin lördag 🙂

  3. Ileea augusti 10, 2013 den 3:28 e m #

    Jag har varit på 1700-talsmarknad med mina fina lajvvänner där vi doftade på rökelse, tittade på heta smeder och såg då tidsenligt klädda soldater hade uppvisning med kanon och musköt. Sedan har jag köpt glass och ska snart inta nämnda glass tillsammans med en bok. Älska lediga lördagar! Hoppas ölen blir till belåtenhet, trots vilddjursungar 🙂

  4. Helena augusti 10, 2013 den 8:11 e m #

    Grattis till din fru! Hoppas ni överlevde dagen 😉 Här fick vi sovmorgon till kl 9 (typ, det var i alla fall så länge barnet sov, dock inte jag eftersom hon delade hård bäddsoffa med oss) i mina föräldrars stuga. Sedan lämnade vi barnet där så hon fick leka med idolkusinerna medan vi målade färdigt första strykningen på carporten (yay!). Vi har även tröstat treåring, aka Tyrannosaurus, som blev jätteledsen när hon insåg att om jag och sambon gifter oss kommer vi alla tre ha samma efternamn, det var tydligen inte bra. Nu godis och So You Think You Can Dance.

  5. susitar augusti 10, 2013 den 8:51 e m #

    Jag ordnade ett blot (hednisk ceremoni) för ungefär … 5 andra (?) här på Söder. Firade sensommaren.

  6. Freja augusti 10, 2013 den 10:20 e m #

    Jag har byggt ett sopskåp (för all sopsortering som jag inte längre vill ha på köksgolvet) med min son… Det tog all min kraft idag…

  7. Elin augusti 11, 2013 den 5:53 e m #

    Igår minns jag bara vad jag gjorde på kvällen. Då hade vi kräftskiva med svärföräldrarna i deras kolonistuga. Frågan är vad jag gjorde tidigare på dagen.. Troligtvis umgicks jag med min familj i vår stuga 🙂

  8. Tom Void augusti 11, 2013 den 9:11 e m #

    Hej Sanna! Har precis börjat läsa din blogg och den är verkligen superduperbra! Någon (annan) regnig dag ska jag sätta mig och läsa igenom allt från början så att jag inte missar någon riktig pärla.
    Jag har en fråga som kanske är lite privat, men som jag kom att tänka på nu när jag sitter och pmsar. Om du och din fru bestämmer er för att skaffa ett till barn, vem kommer då att ta graviditeten, om någon av er gör det? Är det självklart att dela lika, eller är det en av er som vill det lite extra?
    Jag funderade på hur jag skulle vilja göra, om det var möjligt för mig och min partner att välja. Jag skulle nog vilja ha graviditeten, men inte födseln. Allra mest skulle jag nog vilja att vi går igenom det tillsammans, men två höggravida samtidigt, och sedan två eller fler barn på en gång? Sjukt jobbigt. Vad tror du, eller ni andra i kommentatorsfältet?
    Mvh
    Tom Void

    • Hej, tack och välkommen hit! Vår plan är att min fru ska bära nästa barn, om allt går vägen förstås. Jag var väldigt bestämd angående att föda första, men nu lämnar jag gladeligen över den pärsen till henne…

Kommentera

