För att jag är så vansinnigt intressant

22 Sep

Bella // Blogghen hade svarat på en trevlig frågelista och eftersom jag inte vill vara sämre härmar jag henne. Det var dessutom otroligt länge sedan jag publicerade en egolista här i bloggen.

Hur såg du ut för prick ett år sedan? image Jag hittar tyvärr inga bilder av mig själv från september förra året, men denna skickade jag till min bror på hans födelsedag i mitten av augusti 2012. Lika glad och käck då som nu, som ni märker.

Vilket är ditt mest använda ord denna vecka?
Förmodligen typ ”men asså…”, ”asså hallå!”, ”asså hörni…” och annat i kombination med just ”asså” under samtliga lektioner med mina inte alltid så peppade/fokuserade elever. Skittråkigt, men sant.

Har du någon fobi?
Svar JA! Tandläkarskräck har jag utav helvete efter ett antal otäcka tandläkarupplevelser i barndomen. Droppen som fick bägaren att rinna över nu senast var när jag för första gången vågade besöka en tandläkare här i Stockholm. Anledningen? Dra ut en stor jävla tand i nederkäken. Jag grät, svettades och hade fullständig ångest och då tyckte den mycket irriterade kvinnan att det var lämpligt att när jag minst anade det bara kasta sig över mig och bryta loss eländet, helt utan förvarning. Det var definitivt det värsta jag varit med om. Förlossning, släng dig i väggen.

Vad är det godaste du har ätit hittills i veckan?
Det kanske inte var den här veckan… men jag låtsas, för det var så sjukt gott: Min fru lagade biffar på rotselleri, champinjoner, lök och creme fraiche som var helt outstanding. Till detta serverades en sås gjord på gräddfil, senap och rivet äpple och så ugnsrostade rotsaker på det. Alltså, GOTT är en underdrift.

Vad är det finaste någon har sagt till dig idag?
Puh, idag? Har någon sagt nåt fint idag? Jag tror tyvärr inte det. Jag har varit på ohämmat ilsket humör hela morgonen och inte direkt inbjudit till snälla kommentarer. Men Adrian har säkert sagt något gulligt, det gör han ungefär tre gånger i timmen.

När kände du dig riktigt nöjd med dig själv senast?
Igår ledde jag ett spinningpass efter att inte ha beträtt en friskislokal på 2,5 vecka, det gick trots detta bra och det kändes fint att lyckas med något som plåster på såren (= den gångna supertuffa arbetsveckan). ”Riktigt” nöjd var kanske att ta i, men tillfreds åtminstone.

Vad har varit roligast i helgen?
I fredags återsåg jag några av mina kära kollegor från förra jobbet och det kändes både roligt och vemodigt. Jag saknar dem, helt enkelt. Men det roligaste är nog det vi sysslar med nu, nämligen är ute på långväga biltur för att ha bloggträff (som vanligt mycket roligare att kalla det bloggträff…) med Helena // Ett tigerliv. Adrian är mycket peppad på att träffa tigern!

Vilken är din pepplåt för tillfället?
Oh scheisse vad svårt! Jag lyssnar så sällan på musik för tillfället, vilket egentligen inte känns okej alls, men om jag tänker ”pepp” så tänker jag ”spinning” och då poppar två låtar upp i huvudet som definitivt måste in i mitt nästa spinningpass: Eleverna kör Aviciis ”Wake up” på repeat ute i korridoren, den gillar jag, och när vi såg Loreen på Grönan förra veckan var det ”We got the power” som gav mig mest positiv energi. Snart i en spinningsal (eller förmodligen flera salar) nära dig.

Vad har du sysselsatt dig med då du har haft dötid i veckan?
Haha, ”dötid” – vad betyder det? Nämen, jag har väl spelat Wordfeud och skrivit ett och annat blogginlägg. Alternativt stirrat ut i tomma intet.

Har du gjort/kommer du göra något i veckan som du inte gjort förr?
Såhär: Jag är inte van att misslyckas med välplanerade lektioner, men sedan jag bytte jobb misslyckas jag nästan varje dag. Det är nytt. Bortskämt?

Vad oroar du dig för?
Massor. Att något hemskt ska hända min familj, att jag aldrig ska ta tag i mitt liv och satsa på det jag verkligen vill och därmed bli bitter, att Sverigedemokraterna ska växa sig större, att…

Vem är den kändaste personen du har sett på senaste tiden?
Igår mötte jag blick med Maria Andersson från Sahara Hotnights i t-banan, sedan språkade jag med en färöisk idol på en fest och tidigare på dagen pratade jag skola och transfrågor med Sara Lövestam.

Vad har varit mest förvirrande på senaste tiden?
På jobbet: Allt.

Hur ser dina senast tagna webcam-bilder ut?
image image (Okej, mobilbilder – inte webcam, men jag sitter liksom i en bil. Fråga inte varför jag fotade mig själv sovandes.)

Hur har veckan varit?
Ehrlich gesagt: Sådär. En och annan höjdpunkt (cykelturerna till jobbet, ett par helt okej lektioner, samkväm med trevliga människor, att Adrian väcker en med att säga ”älska mamma!”) och ett och annat lågvattenmärke (stress över jobbet, say no more). Men kom ihåg vad jag sa innan: Extremt dåligt humör idag. Nu är vi snart framme i småstaden, på vägen hem är jag förhoppningsvis mycket gladare!

2 svar to “För att jag är så vansinnigt intressant”

  1. Helena september 23, 2013 den 1:10 e m #

    Ooh, ska se om jag också ska göra en sådan här. Tänkte faktiskt i förra veckan att det kanske var läge för en egolista, så det här känns som ett tecken 🙂 Och tack igen för besöket!

Trackbacks/Pingbacks

  1. Det ni inte visste att ni ville veta | Ett tigerliv - september 23, 2013

    […] sedan nu, dels för att fylla ut eventuell bristande inspiration. Och som av en händelse har både SannaM och Blogghen fyllt i en dylik, så jag tog det som ett tecken på att jag också skulle göra det. […]

Kommentera

