Söndag

2 Mar

Jag har inte spårlöst försvunnit från jordens yta, jag har bara… gjort annat än att blogga och twittra. Märkligt hur lusten och orken att skriva, att engagera sig i vad som sker ute i samhället och att vara käck/ilsk/träffsäker på twitter ibland bara tokförsvinner. Ja, och tiden också, förresten.

Så, jag kom alltså hem från Berlin mitt i natten till fredag och sedan dess har min fru jobbat och jag har tillbringat hela dagarna med vår bästa unge; en unge som medan jag var bortrest plötsligt började vilja gå på pottan. Stort barn va! Gud, jag spricker ju av stolthet över detta. image
Idag: Söndag. Pms-dag. Jag och Adrian har ätit piggelin, vi har läst lite, sett på ömsom roliga ömsom överjävliga (ur ett genusperspektiv) ”Sunes jul”, vi har haft lunchpicknick i köket och vi har bakat semlor. Nu sover barnet och jag ska titta på en av flatfilmerna jag köpte i Berlin.
image image image
Det var det. Hoppas ni har haft och har en bra helg!

(Jag heter @minasannaords på instagram förresten, uppdateras mer frekvent även i tider som dessa.)

Ett svar to “Söndag”

  1. Mathilda mars 7, 2014 den 12:08 f m #

    Hej! Har läst det du skrivit om “ett öppnare klassrum” och vill bara säga att jag håller med dig helt och hållet! Det här med att hbtq-elever mår så mycket bättre utav att det finns lärare som är öppet hbtq stämmer verkligen, i alla fall för mig Är lesbisk men inte utkommen med det och hade misstänkt att en av mina lärare var gay sedan han började i höstas, men han var så väldigt privat och förtegen om sig själv så blev så nyfiken att jag kollade upp honom på nätet (haha desperat men…) och då visade det sig att han också var gay Även om han inte berättat det för oss elever så känns det väldigt bra att ha en vuxen förebild i ens omgivning, plötsligt är man inte så konstig och annorlunda – det finns liksom till och med lärare på skolan som är homosexuella Har inte reflekterat över det tidigare, men om det inte finns någon öppet homosexuell bland de vuxna på skolan så får det ju en att känna sig lite utanför och konstig, lite som att det bara skulle finnas hbtq-personer i storstäder (bor i en liten stad). Men tänkte att för ett öppnare klassrum krävs det ju att både elever och lärare anstränger sig och undrar hur du tycker att man som elev kan bidra? Påverkas du av vad dina elever säger angående homosexualitet osv? Sen är det klart att man kan som lärare kanske vill ha ett privatliv men tänker att en lärare i garderoben är kanske där av samma anledning som jag själv – är också väldigt förtegen med mitt privatliv pga att jag döljer en så stor del av mig själv och tycker att man borde kämpa för att homosexualitet inte ska vara någon stor grej i skolan haha kanske börjat svamla nu, men tack för en bra blogg också

Kommentera

