Feministbrunch!

9 Mar

Vilken kvinnodag det blev! Jag har ännu icke återhämtat mig från gårdagens spinningpass, tårtkalaset med Feministiskt initiativ samt ett urtrevligt mellosamkväm inklusive avancerade tävlingar tillsammans med flatorna på gatan. (Rätt låt vann, för övrigt, även om jag slog på stort och sms-röstade hela två gånger på Helena Paparizou.)

Nu är det dock dags att ladda om batterierna inför feministbrunch med ett, förmodligen, stort gäng coola feminister. Förra gången jag deltog var jag skitnervös, jag är liksom inte alls den mingliga typen som gillar att sälja in mig själv till folk jag inte känner mer än via nätet (ge mig en scen och en mikrofon istället, mycket mer bekvämt!). Känslan av otillräcklighet och ”vad fan har jag att komma med?” smyger sig på direkt och alla andra verkar så laidback, roliga och intressanta. Idag hoppas jag känna mig aningen mer bekväm, och framför allt försöker jag acceptera att jag är jag, helt enkelt. Och att vara jag just nu är inte så jävla lattjo, tyvärr. Dock vet jag att även om det tar energi att dra iväg på inspirerande aktiviteter som dessa så fylls ny energi på i andra änden och ja, därför gör jag det. Utmanar mig själv litegrann. Jag tror att det är en bra sak att göra.
image (om inte annat så bjussar jag på ett väldigt spexigt rufs)

Hur mår ni, såhär dagen efter?

Kommentera

