Stockholm Pride och lite annat

28 Jul

Hur har ni det i hettan? Överlever ni? Här rör sig kroppen och hjärncellerna långsamt och dagarna består av… överlevnad, just. Eller nä, det där lät väl deppigt. Humöret far ner i botten titt som tätt, det hymlar jag inte med, men visst lyckas jag njuta av barnen och de fina sommarstunderna också. Som i morse, då jag sprang en runda – bästa löptiden på länge – före klockan åtta och mötte upp familjen och en annan barnfamilj nere vid stranden för frukost och ett morgondopp. Det hela föregicks av viss tandagnisslan här hemma innan vi tog oss iväg, men värt det var det! Kvällarna är för den delen inte heller så pjåkiga, lagom varma och fina och igår kväll lyckades vi bjuda hem nyss nämnda familj på värsta grillbalunsen. Bara en sån sak!

…och idag drog Stockholm Pride igång. Jag har inte märkt av det alls eftersom jag haft fullt upp hela dagen, men i morgon blir det åka av: Ett panelsamtal med Stockholm stads skolborgarråd, Lotta Edholm. På onsdag är det sedan dags för ett annat panelsamtal, arrangerat av Lärarnas Riksförbund, tillsammans med bl.a. Skolverkets generaldirektör Anna Ekström och på fredag deltar jag i ytterligare ett samtal arrangerat av Rfsl Ungdom. Alltsammans har jag bloggat om här. Ja, för som ni märker blir det inte mycket skrivet för tillfället, men på Det öppna klassrummet har jag hunnit med att posta hela tre texter de senaste veckorna, så marsch pannkaka in där och läs om ni missat!

Morgondagen ser jag fram emot som bara den, både panelsamtalet (vilket även gör mig rätt nervös) och några trevliga sociala sammankomster som väntar i samband med det. Jag behöver verkligen få träffa folk och använda hela hjärnan – ofta! – annars blir jag knäpp. Och lite åt det knäppa hållet har jag minsann dragit den här sommaren… inte undra på kanske.

Träffar jag någon av er under Stockholm Pride?
imageEn av de bättre stunderna.

7 svar to “Stockholm Pride och lite annat”

  1. Freja juli 28, 2014 den 10:51 e m #

    Vilken härlig bild, så söta ni är! Inget Pride för mig, det är lite långt att åka…

  2. Tanja & kattskurkarna juli 29, 2014 den 9:09 f m #

    Är det en likadan mugg som Lady Dahmer håller med låren? o.O http://ladydahmer.nu/wp-content/uploads/2014/07/20140728-113541-41741481.jpg
    (jag har en skål i samma serie…)

  3. Vigdir juli 31, 2014 den 11:47 e m #

    Fin bild på fina barn och fin mamma!
    Grattis till mammor och storebror, och välkommen till världen, lillpyre! Nå, blir det Balzara Trollhätte Slussverk eller Svea Göta Kanal? Eller möjligen Gjauvlag eller Gyda? 😉

  4. presenskonjunktiv september 21, 2014 den 9:08 f m #

    Åh, jag måste bara berätta! Jag drömde om dig i natt. Du skickade i väg familjen och bjöd in bloggkompisar på te och flatfilmsfredagsmaraton. Det var hur kul som helst. Du hade bakat världens godaste bröd, och så envisades du med att lägga vit choklad med blåbär i teet.

  5. Kliar och sticks november 16, 2014 den 7:08 f m #

    Hej! Jag saknar ditt bloggande! Bloggar du på något annat ställe eller har du lagt ner/tagit en paus? Jag hoppas på att en av mina favoritbloggar (din) kommer att fortsätta!

Kommentera

